تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


برنامه ها باید واقع گرایانه باشند
تاريخ خبر: دوشنبه، 13 تير 1401 ساعت: 09:36

 

به گزارش تهرانی نیوز، جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه ما از اهداف بلند و آرزوهای خوب شهردار که برای تهران متصور شده تشکر می‌کنیم؛ اما عمده اعضای شورا کار اجرایی کردند و به همین دلیل سوالات و ابهاماتی برای ما مطرح شده، گفت: آقای زاکانی صحبت از برنامه‌های ۱۰ ساله کردند اما تا کنون در این شورا حتی سیاست‌های پنج ساله نیز تدوین نشده و بهتر است که سیاست‌های شورا منطبق بر نظرات شورای شهر باشد تا موفق‌تر شوند و این در حالیست که پیش بینی در شأن قانونگذار و نه مقام اجرایی است.

وی با بیان اینکه اعلام کردند که می‌توانند توسعه چهار خط جدید مترو را پنج ساله به سرانجام برسانند، گفت: ما از این اتفاق خوشحال می‌شویم اما دقت داشته باشید که این چهار خط مترو کلیاتش در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شده و جزئیات آن هنوز توسط مشاور طراحی نشده است و این در حالیست که برای ساخت ۱۵۹ کیلومتر خطوط جدید به پول امروز ۲۴۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و در مقایسه با بودجه سالیانه شهرداری اگر شهرداری در پنج سال آینده هیچ هزینه‌ای نداشته باشد و ۱۰۰ درصد حقوق خود را به مترو بدهد این ساخت پنج سال طول می‌کشد و این واقعی نیست که هیچ کار نکنیم و همه پول خود را صرف متروسازی کنیم.

ریس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه وقتی برنامه‌ای اعلام می‌شود باید برش‌های آن نیز مشخص شود تا بدانیم در سال‌های آینده چه چیزی از شهرداری طلب کنیم، گفت: هنوز این برش‌ها ارائه نشده است.

وی با اشاره به اختلاف آماری شدید بین شهردار تهران و معاونین شهردار، گفت: معاون شهردار هفته گذشته صحبت از ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس دست دوم کردند اما حالا شهردار می‌گوید که این مسئله ارتباطی با ما ندارد و شهردار می‌گوید که قرارداد ۲۲۰ واگن با مپنا امضاء شده اما معاونش صحبت از ۱۵۵ واگن می‌کند و این گزارشات متفاوت و مغایر برای ما سوال انگیز است.

تشکری هاشمی بیان کرد: توسعه پارک علم و فناوری خوب است اما نمایشگاه بوستان گفت‌وگو تخصصی گل و گیاه است و عملا منابع را دور می‌ریزیم اما ان‌شاء الله که کار درستی است.

وی در مورد بزرگراه سازی نیز گفت: همه این برنامه‌ها توسعه خودرومحوری است و طرح‌های انسان محور نادیده گرفته شده است.