تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بررسی موضوع اجاره داری شهرداری در صحن شورا
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 تير 1401 ساعت: 08:29

 

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،درباره این موضوع به سراغ حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری،‌عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته عمران شورای ششم رفتیم وی در این  زمینه به فارس گفت: موضوع اجاره داری توسط شهرداری تهران یک موضوع کلی است و جزئیات آن هنوز تشریح نشده ولی ورود به این حوزه و پرداختن به آن جهت کاهش رفع مشکلات شهروندان در حوزه مسکن بسیار حائز اهمیت است.

 6 تا 7 دهک جامعه در موضوع تامین اجاره خانه مشکل دارند

وی افزود: بیش از 50 درصد مردم در تهران مستاجر هستند و با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم می‌کنند. متایفانه نرخ اجاره خانه به شدت افزایش یافته و 6 تا 7 دهک جامعه در موضوع تامین اجاره خانه مشکل دارند.

عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته عمران شورای ششم ادامه داد: نه تنها شهرداری بلکه سایر دستگاه‌ها همه در حد توان باید در راستای هم افزایی گام برداند و از مشکلات مردم در این زمینه کاسته شود.

اجاره داری اگر نیاز به اعتبار  داشته باشد حتما مصوبه شورا را می طلبد

آقامیری بیان داشت: شهرداری تهران گام‌های موثر و مثبتی برداشته است و باید بسیار حساب شده، منطقی و علمی کارها را به پیش برد. قضیه مسکن استیجاری به غیر از ساخت مسکن باید در صحن شورای شهر توسط مدیران شهری مطرح شود و این مساله اگر نیاز به اعتبار و بودجه داشته باشد باید حتما در صحن شورای شهر به تصویب برسد.

لزوم حضور نماینده شورا در قرارگاه مسکن

وی خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر تهران نماینده‌ای در قرارگاه مسکن ندارند و پیشنها ما حضور یک نماینده در این قرارگاه از سوی مردم شهر است که بنده هم با توجه به تجارب خود برای حضور در این قرارگاه آمادگی دارم.