تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


گلایه عضو شورای شهر از عدم ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌های شهری
تاريخ خبر: چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت: 08:34

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از عدم بررسی و ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌های شهری گلایه کرد.

زهرا شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران با گلایه از عدم بررسی و ارزیابی تأثیرات اجتماعی طرح‌های شهری گفت: آشکار شدن پیامدهای نامطلوب و ناخواسته پروژه‌های عمرانی و... در دهه‌های گذشته سبب شده که شاخه جدید بین رشته‌ای برای شناسایی اثرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها ایجاد شود که شهرداری می‌تواند از این مطالعات بهره ببرد.
 
وی با بیان اینکه در سال ۸۶ شورای شهر در مصوبه‌ای شهرداری تهران را ملزم کرده که مطالعات فرهنگی، اجتماعی و... پروژه‌های شهری را انجام دهد، افزود: قرار بوده که هزینه انجام مطالعات از محل پروژه تأمین شود و حتی در سال ۸۹ شهرداری انجام مطالعات ارزیابی و اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی پروژه‌ها را برای تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و شهرداران مناطق به امور اجتماعی سپردند.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هدف از ارزیابی تأثیرات، تحقق توسعه پایدار و محدود کردن اثرات نامطلوب است، گفت: هشت ماه از آغاز کار مدیریت شهری جدید می‌گذرد؛ اما هنوز ابلاغ دستورالعمل جدید را نمی‌بینیم و لازم است شهردار تهران در این خصوص تذکر دهد.