تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


واکنش یک عضو شورای شهر به توئیت انتقادی حناچی از تعدیل نیرو در شهرداری
تاريخ خبر: يکشنبه، 4 ارديبهشت 1401 ساعت: 15:13

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران با اشاره به پرونده سازی های سیاسی در دوره گذشته مدیریت شهری برای پرسنل، گفت: ما به عنوان مدیران انقلابی حق تکرار و ایجاد دسته‌بندی سیاسی و جناحی را نداریم و اولین و اصلی‌ترین اصل این است که همه ما پرسنل، سرمایه شهرداری هستیم.

احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در واکنش به توییت انتقادی شهردار سابق تهران در مورد تعدیل نیرو در شهرداری به دلیل گرایشات سیاسی، گفت: ای کاش ایشان سخنانی درباره نیروی انسانی را منتشر نمی‌کردند و ما هم اجازه می دادیم آنچه در چهار سال گذشته بر پرسنل شهری گذشت، در دلها بماند.
 
وی با بیان اینکه آقای حناچی بسیاری از پرسنل شهرداری و حتی برخی از اعضای شورای فعلی زخم خورده برخوردهای سیاسی مدیریت شهری سابق هستند،  به پرونده سازی‌های مختلف در چهار سال گذشته برای پرسنل اشاره کرد و مدعی شد: این پرونده‌ها از روی توهمات ذهنی برای پرسنل با عناوینی همچون «در ستاد فلانی کار کرده» «حزب اللهی هست» «با فلانی در اینستاگرام عکس داشته» و سایر موارد اینچنینی بود تا آنجا که صدای برخی از همفکران خودتان هم درامده بود.
 
وی با اشاره به تعدیل سه‌هزار نفری در دوره گذشته مدیریت شهری یادآور شد: این تعدیل را با افتخار بنر  کردید و این موارد سبب می شود تا هرکسی حق اظهار نظر در خصوص نیروی انسانی داشته باشد، اما شما مدیران گذشته نخواهید داشت.
 
عضو شورای شهر تهران در توصیه هایی به مدیران فعلی شهری گفت: این کاری که در دوره گذشته با ما پرسنل شهرداری کردند بد، غیر انسانی و غیر اسلامی بود؛ ما به عنوان مدیران انقلابی حق تکرار و ایجاد دسته بندی سیاسی و جناحی را نداریم و  اولین و اصلی ترین اصل این است که همه ما پرسنل، سرمایه شهرداری هستیم. 
 
وی ادامه داد: وقتی شفاف عمل نکنیم و به وقت برای پاسخگویی وارد نشویم جای ظالم و مظلوم عوض می شود. سکوت ما برای حدود ۵۰ نفر که مشخص هم هست علت اتفاقات رخ داده چه بوده، موجب شده تا جای ظالم و مظلوم عوض شود و در مورد همین تعداد محدود و همان هزار نفری که در روزهای آخر مدیریت قبل جذب شده و مورد اعتراض پرسنل نیز هستند، اگر مسایل اداری و گزینشی اجازه می دهد با رافت برخورد کنید.
 
پیروز حناچی شهردار سابق تهران هفته گذشته در توئیتی از تعدیل نیرو در شهرداری بدلایل سیاسی و سلیقه ای انتقاد کرد و نوشت: «در دوره گذشته مدیریت شهری با هیچ مدیر و پرسنلی بدلایل سیاسی قطع همکاری نشد . اما امروز با شگفتی مطلع شدم تعداد زیادی از پرسنل شهرداری که در دوره قبل استخدام شده و به شهر خدمت کرده اند، بدلایل سیاسی و سلیقه ای در فهرست تعدیل قرار داده شده اند. این افراد عموما دارای تحصیلات عالی و مرتبط در دانشگاه‌های برتر هستند و برای مدیریت شهری سرمایه محسوب می شوند.»