تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


نتقاد عضو شورای تهران از اعداد مختلف بدهی شهرداری تهران
تاريخ خبر: دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت: 09:50

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه شهردار تهران اعلام کرده که ۱۲۰۰ حساب بانکی را در شهرداری بسته است، گفت: هیچ وقت شهرداری ۱۲۰۰ حساب فعال نداشته است.

 ناصر امانی پس از استماع گزارش مالی شهرداری تهران با بیان اینکه ایجاد خزانه واحد کار خوبی است، گفت: زاکانی اعلام کرده که ۱۲۰۰ حساب بانکی را در شهرداری بسته است اما از همان زمان کارشناسان مالی با ما تماس می‌گیرند که این حساب‌ها کجا بوده که بسته شده است. چرا که هیچ وقت شهرداری ۱۲۰۰ حساب فعال نداشته است.
 
وی با بیان اینکه از شورای شهر سوم بحث ایجاد خزانه واحد مطرح است اما برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها درآمدهایشان را به خزانه نمی‌ریختند، گفت: اینکه بتوانیم این خزانه را واحد کنیم جای تقدیر دارد اما در شهرداری سیستم فاینانس وجود دارد و بهتر است که مبنا همین سیستم موجود باشد و اشکالات را رفع کنیم.
 
وی با بیان اینکه زاکانی معتقد است که ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و حالا شما عدد ۷۲ هزار میلیارد تومان را مطرح می‌کنید، گفت: قرار بود سند تحویل و تحول بدهید تا رقم بدهی و مطالبات شفاف شود و حالا سردرگم شده‌ایم که رقم دقیق بدهی چقدر است؟
 
وی با بیان اینکه زاکانی در برنامه‌هایش ۳۸ برنامه اقتصادی ارائه کرد و حالا نمی‌دانیم که این برنامه‌ها منطبق بر برنامه زاکانی است یا سند سوم یا بودجه امسال؟ افزود: جوری صحبت کنید که ما هم سر در بیاوریم.

سخنان معاون مالی شهرداری تهران باورپذیر نیست
 
مهدی عباسی نیز پس از استماع گزارش مالی شهردار تهران بیان کرد سوال من این است که در این مدت که شما به عنوان معاون مالی انتخاب شدید، آیا با معاونین مالی شرکت‌ها و مناطق جلسه داشته‌اید یا نه؟ و این اطلاعات و گزارش‌هایی که روز گذشته ارائه کردید از کجا به دست‌ آمد؟ و چقدر این اطلاعات بر اساس تجربه معاونین زیرمجموعه است؟.
 
وی با بیان اینکه بر اساس تجربه‌ای که در شهرداری دارم معتقدم که بسیاری از صحبت‌های شما باورپذیر نیست و احساس می‌کنم اطلاعات تان از مراجع غیر موثق است، گفت: حتی حدس زدم که بر مکانیزم‌های موجود در شهرداری تهران آگاه نیستید؟