تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تاثیر لغو طرح ترافیک، کمتر از ۱۰ درصد است
تاريخ خبر: سه شنبه، 28 مرداد 1399 ساعت: 15:16
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،لغو طرح ترافیک تاثیرچندانی بر جلوگیری از شیوع کرونا نداشته است به همین علت این طرح دوبار‌ه از ابتدای شهریور اجرا می‌شود.
 
محسن هاشمی، در گفتگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران اظهار داشت: طرح ترافیک هیچ گاه لغو نشده و تنها برای مدتی اجرا نشده است. ستاد ملی کرونا برای بررسی میزان تاثیر لغو طرح ترافیک در کاهش تجمع، به مدت یک هفته این طرح را لغو کرد و پس از آن تصمیم گرفتیم تا آخر مردادماه این طرح اجرا نشود.
 
وی افزود: تاثیر لغو این طرح کمتر از ۱۰ درصد است و باتوجه به وجود فعالیت‌های متعدد این طرح به جز کمک به افزایش شلوغی شهر، آلودگی هوا و سفر‌های متعدد غیر ضروزی، کار دیگری انجام نداده است؛ بنابراین مسئولان به این نتیجه رسیده اند که لازم است این طرح همانند گذشته اجرا شود.
 
این مقام مسئول در شورای شهر تهران اظهار داشت: در خصوص کسانی که در محدوده ترافیک کار می‌کنند می‌توانند تا ساعت ۷:۳۰ تا ۸ صبح وارد محدوده طرح شوند و ساعت ۲ تا ۴ هم خارج شوند، ولی وقتی ما این طرح را لغو کردیم کسانیکه از مترو استفاده می‌کردند همچنان استفاده کردند و بسیاری هم خودروی خود را به مناطق طرح ترافیک آوردند که نتیجه خوبی نداشت.
 
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: شروع طرح ترافیک از ابتدای شهریور با تصمیم مشترک ستاد ملی کرونا و شهرداری و شورای شهر تهران گرفته شده است و اختلاف نظری هم بین مسئولان تصمیم گیرنده وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: برای ورود به طرح خبرنگاران تصمیم جدیدی گرفته نشده است.
 
رئیس شورای شهر تهران در خصوص حواشی پیرامون انتخابات هیأت رئیسه شورای شهرگفت: حواشی وجود ندارد و هرساله این انتخابات صورت می‌گیرد. اگر کسانی علاقمند به داوطلب شدن هستند و احساس وظیفه می‌کنند، از نامزد شدن این افراد استقبال می‌شود.
 
در جلسه‌ای که امروز به جهت مشکوک بودن بعضی از نمایندگان به کرونا بصورت مجازی برگزار خواهد شد، علاوه بر بررسی مسائل مرتبط با این انتخابات، درخصوص مسائل ساختاری اعلام شده توسط شهرداری که بسیار حائز اهمیت هستند نیز بحث می‌شود.
 
محسن هاشمی با اشاره به اینکه هنوز آقای حناچی شهردار تهران به جلسات هیأت دولت دعوت نمی‌شود، درباره اختلاف کارشناسی بین مدیریت شهری و دولت در خصوص ارائه یارانه‌های نقدی اظهار داشت: امیدوار بودیم این مذاکرات بصورت پنهانی صورت گیرد و مسائل حل شود؛ اما به دلیل علنی شدن و خبری شدن آن، این اتفاق رخ نداد. این مسئله را با رئیس جمهور مطرح خواهم کرد و سعی می‌کنیم این مشکل به زودی حل گردد.ن طرح دوبار‌ه از ابتدای شهریور اجرا می‌شود.