تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


کلنگ زنی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تا تجریش»؛ دی ماه
تاريخ خبر: پنجشنبه، 23 مرداد 1399 ساعت: 11:30

  به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز ،در دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش»، ۹ گزینه برای انتخاب توسعه مسیر خط سه مطرح شد.

دومین جلسه هماهنگی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش» با حضور علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک شهر تهران برگزار شد.
 
آقای علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره جلسه هماهنگی امروز با شهرداری منطقه یک به منظور طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران تا تجریش، توضیح داد: ساخت خطوط انشعابی مترو جزو پروژه‌های اولویت دار و مورد تأکید شهردار و شورای اسلامی شهر تهران است. یکی از خطوط انشعابی، طرح «توسعه بخش شمالی خط ۳ متر تهران تا تجریش» است.
 
وی با بیان اینکه ۴۵ روز گذشته، نخستین جلسه هماهنگی برای آغاز مقدمات پروژه با شهردار منطقه یک برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترکی برای پیشبرد پروژه به خصوص تأمین منابع مالی تشکیل شود. امکان اجرای این طرح با بودجه محدود شهرداری وجود ندارد و به همین علت با استفاده از منابع مالی غیرنقد و ظرفیت‌های خوب منطقه یک می‌توان این طرح را جلو برد.
 
علی امام با اشاره به برگزاری دومین جلسه هماهنگی طرح توسعه بخش شمالی خط ۳ تا تجریش، بیان کرد: امروز با دستور سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک مقرر شد کار‌ها تسریع بیشتری پیدا کند. همچنین اطلاعات موجود درباره ژئوفیزیک و شهرسازی منطقه برای انتخاب نهایی مسیر در اختیار مشاور طرح قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه مشاور طرح امروز در جلسه هماهنگی ۹ گزینه برای انتخاب مسیر مطرح کرد، یادآور شد: برای انتخاب دقیق و صحیح، باید اطلاعات بیشتری در اختیار مترو قرار گیرد که با دستور شهردار منطقه یک این امر نیز محقق می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: همچنین به منظور تسریع در پیشرفت کار، مقرر شد که هر یک هفته درمیان جلسه هماهنگی برگزار شود. پیش بینی می‌شود که در دی امسال کلنگ زنی پروژه انجام شود.
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه درباره هزینه ساخت این طرح بیان کرد: طول مسیر هر ۹ گزینه، متفاوت است، اما اگر طول مسیر ۵ تا ۶ کیلومتر باشد، طرح حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۴ هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز دارد.