تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بی توجهی محیط زیست به آتش سوزی‌ها
تاريخ خبر: سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت: 09:51

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران از بی توجهی سازمان محیط زیست به آتش سوزی در فضا‌های سبز انتقاد کرد.

زهرا نژادبهرام درباره آتش سوزی‌های سریالی در بوستان‌های پایتخت افزود: باید تدارک لازم برای فصول گرما با در نظر گرفتن احتمال آتش سوزی دیده شود. این تدارکات شامل اطلاع رسانی، آموزش و مدیریت حفاظت می‌شود.
 
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم تجمعی در ارتباط با مواد احتمالی آتش زا در بوستان‌ها انجام گیرد و نسبت به مدیریت و حفاظت از آن‌ها اقدام کنیم. در این زمینه شهرداری تهران موظف است ضمن آموزش مداوم به کادر خود به شهروندانی که از این فضا استفاده می‌کنند آموزش دهد.
 
عضو شورا گفت: برخی از شهروندان به علت اینکه آموزش‌های لازم را ندیده اند ممکن است ناخواسته دچار ایجاد حادثه در بوستان‌ها شوند. در چند روز گذشته تپه‌های اطراف زندان اوین، و بخش‌هایی از بوستان ولایت و چیتگر دچار آتش سوزی شدند که خسارت‌های سنگینی به فضای شهری تهران وارد شد.
 
نژادبهرام افزود: در برخی موارد هم به صورت خرد و مقطعی شاهد آتش سوزی در فضا‌هایی که علف‌های خشک دارند هستیم که برای جلوگیری از این مسئله باید مدیریت و نظارت بیشتری صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از فضا‌های سبز کشور دچار آتش سوزی شده است این موضوع باید به به عنوان یک مسئله مهم و جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
عضو شورا گفت: از رسانه ملی درخواست می‌کنم که آموزش‌های لازم در جهت حفاظت و پیشگیری داده شود. مسئله پیشگیری اهمیت زیادی دارد، زیرا هرکدام از ما می‌توانیم از روی ناآگاهی اقداماتی انجام دهیم که منجر به آتش سوزی شود.
 
نژادبهرام افزود: با توجه به همراهی مداوم نیروی انتظامی با مدیریت شهری نسبت به نگهداری و حفاظت از فضا‌های شهری نیاز است تا با عواملی که احتمالا بصورت عمد و با بی توجهی نسبت به وقوع آتش در حاشیه بوستان‌ها و فضا‌های باز اقدام می‌کنند برخورد شود.
 
وی درباره مسئولیت سازمان محیط زیست در خصوص نگهداری از فضای سبز گفت: در این باره محیط زیست باید عاملی هدایت کننده باشد. اما سازمان محیط زیست به فضای سبز درون شهری و حتی برون شهری کم توجهی می‌کند.
 
نژاد بهرام ادامه داد:وقتی با آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس مواجه می‌شویم فقط جنگل بانی ورود می‌کند و محیط زیست نسبت به این قضیه کنار می‌کشد. درست زمانیکه انتظار می‌رود سازمان محیط زیست به عنوان معاون رئیس جمهور به این مسئله ورود کرده و از بالگرد‌های ارتش برای خاموش کردن آتش کمک بخواهد سکوت اختیار می‌کند و فقط رئیس سازمان جنگل بانی به این ماجرا ورود می‌کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از این همه سکون و توقف سازمان محیط زیست تعجب میکنم. بحران کرونا و سرایت این بیماری در شهر، آلودگی هوا، وقوع آتش سوزی در جنگل و بروز اتفاقاتی مثل مردن ماهی‌ها در بخشی از آب‌های جنوبی کشور مسائلی هستند که به محیط زیست مربوطند، اما این سازمان به این قضایا بی توجه است.