تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


ارسال صورتجلسه نظرات شورایاری‌ها به شورای شهر تهران
تاريخ خبر: سه شنبه، 13 اسفند 1398 ساعت: 14:07

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، پیشنهاد ارسال صورتجلسه نظرات شورایاری‌ها درباره انجام پروژه‌ها در سطح محلات به شورای شهر تهران با رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  در جریان دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و  در جریان بررسی تبصره 38 بودجه سال آینده شهرداری تهران به ارایه پیشنهادی پرداخت و گفت: این بند ناظر به بحث بودجه ریزی توسعه محلات است که مقرر شده پروژه‌های کوچک مقیاس محلی بر اساس سند توسعه محله با استفاده از نظرات و مشارکت شورایاران پیشنهاد شود.
 
او با بیان اینکه مقرر است که حداکثر تا پایان خرداد ماه نظرات اعضای شورایاری گرفته شود و فهرست پروژه‌های اجرایی محلات با کسب نظر مشورتی شورایاری محلات تعیین شود، اضافه کرد: شهرداری تهران باید این پیشنهادات را ارائه کند ولی ما در بند 2 پیشنهادی داشتیم که متاسفانه کمیسیون تلفیق به آن رأی نداد.
 
رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح پیشنهاد خود توضیح داد: پیشنهاد من این است که بند 2 بازگشت داده شود تا به این ترتیب تا پایان خرداد ماه فهرست پروژه‌های سطح محلات تعیین تکلیف شود. 
 
او با بیان اینکه در این رابطه باید صورتجلسه انتخاب پروژه‌ها که متضمن نظر شورایاری‌هاست را به ستاد شورایاری‌ها و شورای شهر تهران ارسال کنند تا اطمینان پیدا کنیم واقعا نظرات شورایاری‌ها دریافت شده است، افزود: اگر چنین صورتجلسه‌ای نباشد این احتمال می‌رود که نظرات و پروژه‌هایی تعریف شود که مد نظر شورایاری‌ها نباشد و در نهایت با شرایطی مواجه شویم که پروژه‌هایی تعریف شود که در اولویت اجرا نیست و سبب اختلاف نظر در سطح مناطق و محلات خواهد شد.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی این پیشنهاد فراهانی را به تصویب رساندند.