تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


برای سامان امر تولید در حوزه خودرو، باید تصدی گری دولت برداشته شود
تاريخ خبر: شنبه، 29 تير 1398 ساعت: 10:01

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح راهکارهای مقابله با مافیای ضد تولید ملی، اعلام می کند که اولین ابزار مقابله با مافیای ضد تولید ملی، وجود قوانین محکم در کشور است.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا اظهارداشت: برای سامان امر تولید در حوزه خودرو، باید تصدی گری دولت برداشته شود.
 
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر دولت در ایران خودرو 14 درصد و در سایپا 17 درصد سهم دارد که لازم است واگذار شود و این اتفاق باید به معنای واقعی صورت گیرد و سهام با قیمت عادله و قیمت کارشناسی شده روز به بخش خصوصی واگذار شود و دولت به امر سیاست گذاری بپردازد.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: دومین موضوع در جهت حمایت از تولید ملی، اصلاح نظام بانکی است چراکه با این سبک نظام بانکداری، هیچ بنگاه صنعتی بزرگی نمی تواند روی پای خود بایستد.
 
حسینی کیا گفت: اقدام سوم در راستای حمایت از تولید، تسهیل مقررات دست و پا گیر اداری است که بخشی از آن را باید مجلس انجام دهد و دولت نیز می تواند بخشی از این مقررات را با آیین نامه های داخلی تسهیل کند و بخشی نیز مربوط به تسهیل صادراتی است که باید در این خصوص به خوبی چاره اندیشی شود تا خودروساز یک خودرو ارزان قیمت رقابت پذیر و صادرات محور را تولید نماید و چرخ خودروسازی کشور بچرخد.
 
نماینده مردمسنقردر مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مافیای ضد تولید ملی وجود دارد. اولین اقدام آمریکا و دیگر همراهانش، تحریم صنعت خودرو کشور بود و قطعا افراد خائن در کشور وجود دارد و عده ای در داخل، اعوان و انصار تحریم کنندگان خارجی هستند.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هر کسی که اجازه ندهد چرخ تولید بچرخد خائن است و در دایره مافیای ضد تولید ملی می گنجد؛ در حال حاضر، برخی امور خودروسازی کشور به خوبی و به درستی پیش نمی رود زیرا این صنعت مورد تحریم واقع شده و قطعات خودرو تامین نمی شود.
 
حسینی کیا درخصوص راهکارهای مقابله با مافیای ضد تولید ملی اظهار داشت: اولین قدم درجهت مقابله با مافیای ضد تولید ملی و راندن آنان، وجود قوانین محکم است. ابزار دوم، ورود جدی و خارج از نوبت قوه قضاییه به این مساله است و سومین راهکار، این است که دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی اشراف خود را بر این مساله افزایش دهند تا این قضایا روشن و مشخص شود.
 
نماینده مردمسنقردر مجلس شورای اسلامی گفت: یک سوال این است که چرا صاحبان واردات و صادرات در کشور، محدود هستند؟ طبیعتا این محدودیت، فسادآور است و مافیا نیز در این شرایط به وجود می آید.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص راهکارهای رفع مشکل کمبود نقدینگی تولیدکنندگان و خودروسازان گفت: نظام بانکی کشور، نیاز به اصلاح جدی دارد و با نرخ سود فعلی، خودروسازی ها شرایط خوبی نخواهند داشت.
 
حسینی کیا افزود: لازم است سرمایه در گردش خودروسازان و قطعه سازان تقویت شود و حتا برای 1 یا 2 سال سود وام های سابق، تعلیق شود تا تولیدکنندگان بتوانند در این فاصله خود را تقویت کنند و بازیابند و به طور کلی باید یک حمایت جدی 2 تا 3 ساله از خودروسازی کشور صورت گیرد.
 
نماینده مردمسنقردر مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است تعرفه واردات خودرو صفر شود تا رقابت به وجود آید، البته دشواری های تحریم، انجام این امر را کند کرده است.