تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


جمع آوري و انتقال خودروهای اسقاطی رهاشده به پاركينگ هاي عمومي از سطح شهر
تاريخ خبر: يکشنبه، 15 مهر 1397 ساعت: 10:27
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خواستار جمع آوري و انتقال خودرو های اسقاطی رهاشده به پاركينگ هاي عمومي از سطح شهر شد.
 
سید حسن رسولی در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران ضمن تذکر به شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: گزارشات دريافتي از برخي شهروندان و بازدیدهای شخصي اينجانب از سطح شهر حاكيست؛ تعداد قابل توجهي از خودروهاي فرسوده در حاشيه خيابان هاي اصلي و فرعي مناطق و نواحي شهر به صورت رها شده پارك شده اند.
 
وی ادامه داد: اين اتومبيل ها که از عمري بالاي ٥٠ سال برخوردارند، با چهره اي خاك خورده و فوق العاده كثيف علاوه بر اشغال بخش قابل توجهي از سطوح شهري باعث ايجاد ترافيك و بي نظمي عبور و مرور شهري شده و همچنین نازيبايي چهره عمومي محلات را به بار آورده است و روان فردي و اجتماعي مردم را آزار مي دهند.
 
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: بر اين اساس و وفق تبصره يك، بند دو ماده ٥٥قانون شهرداري (سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن ها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله ماموران خود راسا اقدام کند.) از شهردار و معاون خدمات شهري شهرداری تهران خواهان تدوين برنامه اي متناوب از حيث زماني براي جمع آوري و انتقال اين نوع خودروها به پاركينگ هاي عمومي و تعيين تكليف نهايي موضوع با جلب همكاري پليس راهور ناجا و مسولان قضايي هستم. 
 
رسولی تاکید کرد: متعاقبا پس از دريافت عملكرد مراجع مذكور گزارش كار را به محضر موكلين تقديم خواهم كرد. همچنین، از عموم شهروندان استدعا مي كنم با مشاركت موثر خويش و اعلام موارد مشاهده شده در محله خود به سامانه ١٣٧ و ١٨٨٨ شهرداري ، حوزه مديريت شهري پايتخت را در ارتقاء شاخص زيست پذيري شهر ياري کنند.