تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


کاهش جلسات شورای شهر تصویب شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 21 فروردين 1397 ساعت: 15:01

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: دو فوریت طرح کاهش جلسات شورا با فرض اینکه دو هفته در میان یک جلسه کاهش یابد، به تصویب شورای شهر رسید.

محسن هاشمی رفسنجانی در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر با اشاره به دستور جلسه شورا در مورد طرح دوفوریتی برگزاری جلسات شورا گفت: پیشنهاد این است که جلسات علنی شورا باید عادی و فوق العاده باشد. یعنی شورا یک هفته دو جلسه داشته و هفته بعد یک جلسه داشته باشد تا اعضا راحت تر بتوانند به امور نظارت و بازدیدهای خود برسند.

مرتضی الویری در مورد این طرح دوفوریتی اظهار کرد: این موضوع نباید در جلسه علنی مطرح و وقت مردم گرفته شود و باید در جلسه هم اندیشی صحبت کنیم. 
 
هاشمی نیز در پاسخ به الویری گفت که این موضوع نیز باید در جلسه علنی شورا مطرح و بررسی شود.
 
در ادامه مجید فراهانی درمورد گزارش مالی ارائه شده اظهار کرد: باید این گزارش مالی را تصویب کنیم تا به وزارت کشور ارسال شود اما در تایید باید دقت کنیم که گزارش صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری شامل سه بخش؛ یک بخش بودجه ستادی، یک بخش سازمان های شهرداری و سوم بخش بودجه عملکرد است. در حال حاضر در این گزارش از این سه بخش فقط یک بخش را داریم و هیچ اطلاعاتی از زیان ده بودن شرکت ها و هزینه های سازمان‌ها دیده نمی شود.
 
رسولی با بیان اینکه ما در مسائل مالی باید تکلیفمان را با شهرداری و سازمان‌ها روشن کنیم، خاطرنشان کرد: با دکتر میرزایی و دکتر نجفی توافق کردیم که با تشکیل خزانه مشترک، حسابرس ها با یک رویه یکسان مشخص شوند تا حسابی که به ما می دهند، حساب تلفیقی باشد. در شس ماهه دوم نمی توانستیم این کار را عملیاتی کنیم اما برای آینده مردم انتظار دارند که گزارش ما تمام بخش های مختلف بودجه را در بر گیرد.
 
در ادامه رای گیری، برای گزارش عملکرد درآمد و هزینه شش ماهه اول سال 96 صورت گرفته و با 15 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید، همچنین دوفوریت تقویم شش ماهه جلسات شورا با فرض اینکه دو هفته درمیان یک جلسه کاهش پیدا کند، نیز با 16 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید.