تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


چنارهای خیابان ولی عصر(عج) احیای هویت تهران است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 15 فروردين 1397 ساعت: 09:47

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه شهردار تهران می توانست با هزینه انتقال چنارهای چند ساله از راه دور به خیابان ولی عصر (عج)، یک فضای سبز جدید با کاربری تفریحی افتتاح کند، گفت ایشان به جای احداث مکانی جدید، احیای چنارهای از دست رفته این خیابان را شروع کرد.

 
 
بهاره آروین ، ضمن بیان این مطلب افزود: تلاش برای احیای چنارهای خیابان ولی عصر (عج) نشان دهنده تغییر رویکرد مدیریت جدید شهری در تهران و نمایان گر توجه شهردار تهران به حفظ هویت و خاطره شهر است.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید شهری، توجه به خاطره و تاریخ شهر را به بازسازی سنتی وار ساختمان های مرکز شهر محدود نکرده، بلکه جان بخشی به محیط طبیعی شهر را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: توجه به هویت و خاطره شهر، بیش از آن که منحصر به نصب کاشی های فیروزه ای بر سر در مغازه های بازار باشد، بر احیای درختان و محیط طبیعی شهر متمرکز شده است.
 
 
 
آروین با بیان اینکه تلاش برای حفظ خاطره و تاریخ شهر به شکل طبیعی، جایگزین تلاش های تصنعی برای بزک کردن شهر و مدرنیزاسیون شتابنده شهر با ظواهر سنتی شده، تصریح کرد: احیای چنارهای خیابان ولی عصر (عج)، تلاشی فراتر از احیای چند درخت از دست رفته در یک خیابان است.