تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


تفاوت بافت فرسوده اراک با تهران
تاريخ خبر: شنبه، 25 آذر 1396 ساعت: 08:43

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو شورای شهر اراک از ایجاد سکونتگاه های غیررسمی در اراک خبر داد و گفت: وجه تمایز بافت فرسوده و ناکارآمد اراک نسبت به تهران نیز مشکل مالکیتی است که باید هرچه سریعتر سکونتگاه‌های غیررسمی تعیین تکلیف شوند.

 

سعید نادری، عضو شورای شهر اراک در خصوص بافت فرسوده اراک توضیحاتی ار ارائه کرد و گفت: بافت فرسوده این شهر دو قسمت است که قسمت اول در مناطق قدیمی شهر قرار دارد و امکان بازسازی و نوسازی در این بافت ممکن است و با توجه به سیاست تشویقی این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: یک بخش دیگر از بافت فرسوده اراک عموما سکونتگاه‌های غیررسمی است و این سکونتگاه‌ها نیز مشکلات خود را دارد که در این مناطق باید اول بحث مالکیت را حل کرد و بعد وارد نوسازی و بهسازی شد.

عضو شورای شهر اراک با تاکید براینکه بیشتر املاک این شهر قولنامه‌ای هستند، عنوان کرد: با توجه به اتفاقاتی که قبلا افتاد و املاک را به صورت غیر اصولی تقسیم کرد و در آن ساخت و ساز انجام دادند، نوسازی بافت فرسوده با مشکل مواجه شده است و مشکل اصلی نیز مالکیتی است.

نادری با تاکید براینکه در ابتدا باید قطع مالکیت انجام شود، اذعان داشت: باید هرچه سریعتر سکونتگاه‌های غیررسمی تعیین تکلیف شوند، چرا که این معضل باعث درهم ریختگی زیادی در مناطق شده است. 

این عضو شورای شهر اراک در خصوص تفاوت بافت فروسده اراک با تهران نیز گفت: تفاوت اصلی بافت فرسوده اراک نسبت به تهران مساله مالکیت اش است و تفاوت دیگر این است که تنها 5 درصد از بافت فرسوده این مناطق احیا شده و درحال حاضر بیش از 85 درصد آن را نمی‌توان نوسازی کرد.