تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


بازنگری طرح های کاهش ترافیک پایتخت در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار گرفت
تاريخ خبر: دوشنبه، 20 آذر 1396 ساعت: 09:28

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیسون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح های موجود در زمینه کاهش ترافیک پایتخت نیاز به بازنگری اساسی دارد که بازنگری آن ها در حال بررسی است و به زودی از طریق کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران یا شهرداری شاهد ارائه یک لایحه یا یک طرح خواهیم بود.

 محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، ری و تجریش درخصوص وضعیت ترافیک خیابان های پایتخت گفت: تمام دستگاه های ذی ربط به دنبال رفع این معضل هستندف اما باید پرسید که چرا در این امر موفق نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: رویکردی که در گذشته وجود داشته اشتباه بوده است و ما باید یک مقدار خلاقیت، نوآوری و طرح های جدیدی ارائه می‌کردیم که این اتفاق نیفتاده است.

 رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: به عنوان نمونه در تهران طرحی به نام "طرح ترافیک" وجود دارد که حدود 36 سال است در حال اجرا بوده و تا کنون بازنگری نشده است.

 علیخانی با بیان اینکه با این همه تحولات، رشد جمعیت و افزایش آلودگی طرحی که مربوط به چند دهه قبل است باید بازنگری شود، عنوان کرد: در گذشته تکنولوژی پیشرفته وجود نداشته و دوربین‌ها و ابزارهای کنترل ترافیک مثل الان موجود نبوده است، در نتیجه ایرادات اجرای طرح توجیه داشته است اما امروزه با استفاده از ابزارهای موجود می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقت آن است که عدالت را برقرار کنیم، چراکه تنها بخش محدودی از شهروندان تهرانی جهت اخذ آرم طرح ترافیک می‌توانند هزینه بپردازند و اکثریت پایتخت نشینان از این امر محرومند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید براینکه باید طرح قدیمی بازنگری شود، گفت: با این کار شاهد کاهش تردد خودروهای شخصی علی الخصوص در روزهای بارانی و برفی خواهیم بود و این امر باعث کسب درامد در زمینه گسترش حمل و نقل عمومی می‌شود.

علیخانی افزود: در این زمینه با نیروی انتظامی مشکلی نداریم و آن‌ها اگر نظارتشان را کم کنند، خود نیز دچار مشکل می شوند و دلیلی ندارد که با شورا و شهرداری همکاری نکنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از بازنگری طرح های موجود در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح هایی که وجود دارد به منظور بازنگری در دست بررسی است که به زودی از طریق کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران یا شهرداری شاهد ارائه یک لایحه یا یک طرح خواهیم بود و حتما این اتفاق خواهد افتاد.