تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


میراث گذشته شهرداری، کلاف سردرگم شده است
تاريخ خبر: سه شنبه، 7 آذر 1396 ساعت: 14:56

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این بدهی‌ها؛ میراث شهرداری دوره پیشین است، گفت: یکی از اقدامات شورای اسلامی شهر تهران در برنامه ریزی بودجه سال 97، تعیین زمان برای بازپرداخت بدهی ها است.

 

مجید فراهانی در خصوص بدهی های شهرداری به سازمان تامین اجتماعی گفت: شهرداری تهران بدهی های متعددی را به تامین اجتماعی، پیمانکاران، نظام بانکی و بیمه دارد که میزان این بدهی ها به بیش از 30 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: قریب به 9 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران است، حدود 19 هزار میلیارد تومان بدهی به نظام بانکی و مابقی هم دیگر بدهی هایی است که به تامین اجتماعی، اداره مالیات و ... است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با بیان اینکه روز به روز به میزان این بدهی ها افزوده می‌شود، اذعان داشت: الان در حال حاضر در مناطق 22گانه و سازمان ها و شرکت ها بدهی ها به گونه ای است که پیمانکاران فعالیت هایی انجام دادند و صورت حساب آن ها در سیستم ثبت نشده است و به همین خاطر است که روز به روز به کشفیات جدیدی نسبت به میزان بدهی های شهرداری تهران می‌رسیم.

فراهانی با بیان اینکه متاسفانه مدیریت شهری گذشته این بدهی‌ها را برای شهرداری و شورای شهرجدید به ارث گذاشته است، اظهار کرد: بدهی های دوره گذشته میراثی است که به کلاف سردرگم تبدیل شده و اعتراض متعددی توسط طلبکاران به شهرداری وارد شده است.

وی افزود: به هرحال باید به شهرداری فرصت داده شود تا بتواند خرابکاری های گذشته را جبران کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در برنامه ریزی بودجه سال 97 نیز تعیین زمان برای بازپرداخت بدهی ها است، خاطر نشان کرد: در نتیجه خواهش ما این است که طلبکاران با شهرداری همکاری کنند، به مجموعه مدیریت شهری جدید فرصت دهند تا در مدت زمان معلوم این بدهی ها پرداخت شود