تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


رسیدگی به وضعیت کم توانان مسئولیت اجتماعی و ضروری همه سازمان هاست
تاريخ خبر: دوشنبه، 24 مهر 1396 ساعت: 14:52

به گزارش پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به صحبت های روز گذشته خود در جلسه شورای شهر گفت: رسیدگی به وضعیت معلولان و نابینایان بخشی از مسئولیت اجتماعی و ضروری همه سازمان ها و دستگاه هاست.

 

الهام فخاری با اشاره به صحبت های روز گذشته خود در تذکر پیش از دستور سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران که خواستار اختصاص بودجه ای ویژه برای نابینایان شده بود، گفت: روز گذشته به دلیل اینکه روز جهانی عصای سفید بود، در تذکر پیش از جلسه شورا خواستار صرف بودجه اختصاصی برای بهبود کیفیت زندگی معمولان و به ویژه نابینایان شدم.

وی در پاسخ به این سوال که شما از مدیریت شهری این بودجه را درخواست کرده اید، از نظر شما به جز شهرداری چه سازمان های دیگری باید متولی این امر باشند؟ تصریح کرد: بنده از موضع یک فرد عضو شورای شهر تهران این مساله را مطرح کردم و با توجه به اینکه طراحی و برنامه ریزی بودجه سال 97 آغاز شده است، خواستم که در بودجه سال جدید اختصاص این میزان اعتبار صورت گیرد؛ به همین دلیل من این موضوع را در حوزه شهرداری و شورای شهر مطرح کردم.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه افزود: قطعا این موضوع بخشی از مسئولیت اجتماعی و ضروری همه سازمان ها و دستگاه ها اعم از نهادهای عمومی شامل شهرداری و شورای شهر و نهادهای دولتی شامل بخش ها و حوزه های دیگر است.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه بنده دقیقا نمی دانم آیا ردیفی در بودجه کل کشور به بهبود وضعیت زندگی معلولان و نابینایان تخصیص داده شده یا خیر و اگر تخصیص داده شده در چه حوزه ها و چه بخش هایی است، در این مورد نمی توانم اظهار نظر کنم. اما با توجه به اینکه در حال حاضر حوزه ما شهرداری و شورای شهر است خواستار اختصاص بودجه از این نهاد شدم.

فخاری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شما قصد دارید در برنامه ریزی بودجه سال 97 هزینه ای را برای بهبود زندگی معلولان و نابینایان اختصاص دهید؟ گفت: بله در برنامه ریزی بودجه سال 97 شهرداری حتما پیگیر این موضوع هستیم، رویکرد دوستان و همکاران ما نیز همین موضوع است. بسیار خوشحالم و باید تشکر کنم از اینکه دکتر فراهانی نیز در برنامه ریزی بودجه سال جدید به ضرورت توجه به برخورداری عادلانه معلولان در شهر پرداختند..