تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


ضرورت ساماندهی واگذاری ها در شهرداری تهران
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 مهر 1396 ساعت: 13:54

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرای نیوز؛رییس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز  طی سخنانی در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی و واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال غیر منقول، ابراز داشت: با توسعه شهر مسولیت های شهرداری هم توسعه پیدا کرده و باید در دیگر حوزه ها واگذاری هایی صورت گیرد.

 

محسن هاشمی بابیان این مطلب افزود: در مواردی که شهرداری می خواسته زمین و یا املاکی را به صورت مجانی واگذار کند مجوز شورای شهر را دریافت نمی کرده است. همچنین در این طرح اشاره به کم دریافت کردن هزینه ها هم شده است چرا که برای واگذاری املاک و اراضی با قیمتی کمتر از قیمت اصلی هم پیش از این از شورای شهر مجوز می گرفتند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: بیمارستان، مرکز فرهنگی، هیات، مسجد،  سمن ها و ...  از شهرداری تقاضا می کنند تا فضایی را در اختیار آنها بگذارد. قبلا برای این کار مجوز می گرفتند اما بعد این واگذاری در اختیار موسسات شهرداری قرار گرفت.

محسن هاشمی ابراز داشت: بسیاری از املاک شهرداری در اختیار موسسات اجتماعی قرار گرفته که حتی در آن موضوع هم فعالیت نمی کند اما هنوز ملک را در اختیار دارند و یا از ملک خود برای هدف دیگری استفاده می کنند. . این طرح می خواهد اولا واگذاری ها را ساماندهی کرده و در مرحله دوم مانند گذشته آن را به تایید و تصویب شورا در بیاورد.