تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


لایحه اصلاحیه قانون وصول مطالبات شهرداری تهران
تاريخ خبر: سه شنبه، 18 مهر 1396 ساعت: 13:32

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛لایحه دو فوریتی اصلاحیه قانون وصول مطالبات شهرداری تهران صبح امروز در صحن شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت اما در نهایت این طرح با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

 

در جریان بررسی این دستور کلایی، قائم مقام معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در توضیح این لایحه دو فوریتی ابراز داشت: با توجه به اینکه خزانه شهرداری با مشکلاتی مواجه است، بخشی را به مصوبه اضافه کردند و در این لایحه اجازه دادند از ابتدای بهمن ماه 96 تا پایان اردیبهشت 97 جایزه خوش حسابی از 35 درصد به 30 درصد کاهش پیدا کند.

وی گفت: به این ترتیب شهرداری مشوقی قائل می شود که تا فاصله ابتدای بهمن جریان ورودی مالی به شهرداری مدیریت شود.

در ادامه بررسی این لایحه دو فوریتی مرتضی الویری در مخالفت با دو فوریت ابراز داشت: ضریب خوش حسابی نیازی به قید دو فوریت ندارد و می تواند به صورت یک فوریت بررسی شده و هفته آینده گزارش به صحن بیاید.

شهربانو امانی نیز در موافقت با دو فوریت لایحه تاکید کرد: با توجه به تعامل شورا با شهردار، به دلیل اینکه شهرداری بتواند از این مجوز برای تسهیلات و مشوق ها استفاده کند با دو فوریت لایحه موافق هستم.

وی تاکید کرد: پیش از این شهردار تهران گفت که شهرداری در حوزه عوارض با مشکل روبرو بوده است. از این رو برای اینکه تا تاریخ قید شده 5 درصد را از مشوق ها کم کنیم و خزانه شهرداری را پر کنیم، پیشنهاد می کنم به این لایحه رای دهیم.

همچنین محمد سالاری نیز طی سخنانی تصریح کرد: تا پیش از این تثبیت ها بدون در نظر گرفتن مقررات ملی ساختمان و پارکینگ صورت می گرفته است اما با تصویب این مصوبه در واقع ما برای تثبیت در حال تشویق هستیم.

درنهایت پس از بحث و بررسی های صورت گرفته با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران این لایحه با قید یک فوریت به تصویب رسید.