تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


سیستم برق بازار و ایمنی اتوبوس های گازسوز شرکت واحد بررسی می شود
تاريخ خبر: يکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت: 14:21

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح یک فوریتی با 11 امضا برای تشکیل کمیته ارتقای ایمنی شهر تهران جهت پیگیری ساختمان های بلندمرتبه ارایه شد.

 

 علی اعطا، ظهر امروز طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: بعد از حادثه پلاسکو شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه ای داشت و تکالیفی برای شهر تهران تعیین کرد. ما باید دستورالعملی تهیه کنیم تا برای شهرداری با برنامه مشخص و زمان بندی، قابل اجرا باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین طرح عادی الزام شهرداری تهران به شناسایی، اندازه گیری و گزارش بدهی ها، تعهدات و ذخایر با 8 امضا تقدیم هیات رییسه شد. این طرح درواقع در تکمیل طرح دو فوریتی قبلی بود که پیش از این ارایه شده بود.

وی تاکید کرد: امیدواریم شورای پنجم بتواند هر چه سریع تر تصویر روشن تری از وضعیت مالی شهرداری داشته باشد.

اعطا در ادامه با اشاره به بخشنامه شهردار تهران درباره توقف صدور هولوگرام ها عنوان کرد: این تصمیم مورد حمایت شورا است و شورا این بخشنامه را گامی در جهت تحقق شعارهای دوره انتخابات می داند. باور داریم این یک اقدام معنادار و موثر در جهت تحقق شعار شفافیت در شهرداری بوده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری تهران گفت: من این موضوع را تایید نمی کنم .

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ارایه گزارش حادثه پلاسکو در صحن شورا، گفت: آنچه پیش از این به شورا ارایه شد اگر مستند سازی مناسبی می شد نیازی به برگزاری مجدد این جلسه نبود. از این رو بخشی از جلسه امروز به گفت و گو و بررسی موضوع حادثه پلاسکو اختصاص یافت.

اعطا ادامه داد: برنامه هایی خواهیم داشت که بر اساس برنامه زمان بندی شده، به سمت ایمن سازی ساختمان های موجود در شهر اقدام کنیم. همچنین در چهارچوب اختیارات شورای شهر نسبت به بررسی و تعیین تکلیف محل فعلی پلاسکو اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: درباره بحث تشکیل کمیته حقیقت یاب در شورا ما هیچ صحبتی نداشتیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره انتصابات صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: شان شورا انتخاب شهردار بود و شورا در انتصابات مداخله نخواهد کرد. صرفا بحث بر این بود اگر اعضای شورا در مواردی مشورتی داشته باشند، این نظرات مشورتی را به شهردار منتقل کنند. از ابتدا موضع کلی شورا و نوع روابطی که در انتصابات وجود داشت، روشن شده بود.

اعطا در بخش دیگری از این نشست خبری ساماندهی سیستم برق بازار و ایمن سازی مخازن فرسوده اتوبوس های شرکت واحد را دو دستور جلسه اصلی کمیسیون عمران عنوان کرد.