تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


از تعیین خزانه‌دار شورا تا پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای جمع بندی نتایج گزارش‌ها در مورد حادثه پلاسکو
تاريخ خبر: دوشنبه، 13 شهريور 1396 ساعت: 10:16

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛چهارمین جلسه علنی شورای پنجم اسلامی شهر به تعیین خزانه دار، نمایندگان شورا در کمیته سفرهای خارجی شهردار و ارائه گزارش نقد و ارزیابی برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران اختصاص یافت.

 

جلسه چهارم شورای پنجم شهر تهران،ری و تجریش به ریاست محسن هاشمی آغاز و در ادامه با ریاست ابراهیم امینی نائب رئیس شورا اداره شد.

براساس این گزارش، افشین حبیب زاده در در نطق پیش از دستور خود با اشاره به گزارش مجلس در خصوص حادثه پلاسکو به مشکلات قانونی ایمنی ساختمانهای قدیمی اشاره کرد.

٭ساختمان‌های بلند مرتبه قدیمی با ضوابط جدید تطبیق داده شوند

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ری و تجریش اظهار کرد: قانونی وجود ندارد که ساختمان های قدیمی را موظف کند که خود را با آئین نامه های جدید تطبیق بدهند.

وی افزود: مناسب است این موضوع پیگیری و قوانین آن دیده شود و ساختمان های بلندمرتبه قدیمی خود را با آئین نامه های جدید تطبیق بدهند.

*پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای جمع بندی نتایج گزارش‌ها در مورد حادثه پلاسکو

محمدسالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در خصوص الزام مالکین ساختمان های قدیمی به مقاوم سازی مطابق مقررات جدید گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان بالاترین مرجع در حوزه شهرسازی و معماری بعد از حادثه پلاسکو مصوبه ای را تصویب و به تمام شهرداری های کشور از جمله تهران ابلاغ کرد و رییس وقت شورای شهر آن را به کمیسیون ها ارجاع دادند و نهایتا در راستای این مصوبه همکاران ما در شورا طرحی را تدوین کردند که بررسی آن در دستور کار شورای پنجم است.

با آراء اعضای شورای شهر شهربانو امانی و مجید فراهانی با رأی اعضای شورا به عنوان نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی شهرداری تهران انتخاب شدند.

همچنین حسن رسولي با ٢١ رای خزانه دار شورا شد.

*ضرورت قانونمندی سفرهای خارجی در شهرداری تهران

محمود میرلوحی درمورد سفرهای خارجی شهرداری گفت: اگر سفرها هدفمند و مرتبط با ماموریت های شهری در انتقال تکنولوژی و تجارب باشد مفید و موثر است.

وی با تاکید بر ضرورت قانونمندی سفرهای خارجی در شهرداری تهران، ابراز داشت: باید از سفرهای متفرقه در بودجه سال آینده جلوگیری شود. اگر سفر در انتقال دانش موثر باشد شورا آن را منع نمی کند اما اگر خارج از این موارد باشد باید جلوگیری شود. این نیازمند آیین نامه ای است که جنبه های اقتصادی، بودجه ای و هزینه ای درآن دیده شود.

٭گلایه از انتشار برخی تصاویر اعضای شورا در فضای مجازی

ابراهیم امینی نیز با گلایه از انتشار برخی تصاویر اعضای شورا در فضای مجازی گفت: جلسه شورا سه ساعت به طول می‌انجامد و ممکن است اعضا در این مدت خسته شوند یا خمیازه بکشند که شکار این‌گونه تصاویر درست نیست و بداخلاقی محسوب می‌شود.

ناهید خداکرمی نیز در واکنش به این موضوع گفت: گرفتن عکس‌های حاشیه‌ای جزء مارکتینگ رسانه هاست و خبرنگاران می‌توانند از هر صحنه‌ای عکاسی کنند.