تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


فروشندگان و متکدیان مترو جزو معضلات شهر تهران هستند
تاريخ خبر: چهارشنبه، 8 شهريور 1396 ساعت: 14:49

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش ضمن بیان اینکه فروشندگان و متکدیان متروها جزو معضلات شهر تهران محسوب می‌شوند، گفت: این وضعیت باید طی نشستی مشترک میان سازمان‌های مسئول پیگیری و بررسی شود.

محمدجواد حق شناس با اشاره به اینکه در دوره شهردار سابق تهران قرار بود برای ساماندهی وضعیت فروشندگان متروهای تهران، غرفه‌هایی در نظر گرفته شود، گفت: این موضوع تاکنون نه در شورا و نه در کمیسیون مطرح نشده است.

او افزود: قطعا به وضعیت فروشندگان مترو به عنوان یک معضل فکر می کنیم اما باید از خود شهرداری تهران درخواست کنیم تا طرح یا لایحه ای را بر اساس مطالعات کارشناسی برای این حوزه ارایه کند تا ما آن را در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار داده و در آینده به آن رسیدگی کنیم.

حق شناس تصریح کرد: ما انتظارمان این است که شهرداری تهران ابعاد مختلف این مسئله را که جزو معضلات شهروندان محسوب می شود، مورد مطالعه قرار داده و لایحه‌ای مناسب در این خصوص آماده و ارایه کند تا در کمیسیون مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

او هم چنین در ادامه و با اشاره به وضعیت متکدیان متروی تهران به عنوان یکی دیگر از معضلات شهر تهران خاطرنشان کرد: بحث تکدی‌گری پدیده‌ای مهم و اجتماعی است که محدوده آن تنها به مترو ختم نمی‌شود، بلکه این موضوع یک ناهنجاری اجتماعی محسوب می‌شود که متاسفانه این روزها به وفور در سطح معابر، چهار راه‌ها و گذرگاه‌های شهر تهران یافت شده و به شدت چهره شهر را با وضعیت ناخوشایندی مواجه کرده است.

این عضو شورای شهر ضمن بیان اینکه با معضل تکدی‌گری باید به عنوان یک موضوع فرا دستگاهی برخورد شود، اظهار کرد: وزارت کار، سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، استانداری، شهرداری، قوه قضاییه، همگی در این خصوص مسئولیت داشته و باید در یک نشست مشترک که همه سازمان‌های مسئول در آن حضور دارند، مسئولیت‌ها مشخص و تفهیم شده تا بر اساس آن این موضوع پیگیری و به آن رسیدگی شود.

حق شناس در پایان نیز خاطرنشان کرد که رسیدگی به وضعیت متکدیان متروها جزو برنامه‌های شورای شهر تهران قرار دارد.