تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


وقتی معاون عمرانی شهرداری شدم خیلی کوچه ها اسفالت نشده بودند
تاريخ خبر: سه شنبه، 24 مرداد 1396 ساعت: 11:46

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دوران معاونتش در حوزه عمران شهرداری مشکلات منطقه ۱۵ بسیار زیاد بوده است، گفت: منطقه ۱۵ یک روستای بزرگ بود و خیلی از کوچه هایش رنگ اسفالت به خود ندیده بود به طوری که در سال ۸۴ نمی توانستیم تعداد نقاط ابگرفتگی این منطقه را بشماریم و صدها نقطه بود اما در سال ۹۲ این نقاط به ۱۵۰ عدد رسید.

 

احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور سیصد و شصت و نهمین جلسه شورا با یاداوری اینکه وقتی معاون عمرانی شهرداری شدم خیلی کوچه بود که رنگ اسفالت به خود ندیده بود و خیلی کوچه ها را اسفالت کردیم، تصریح کرد: امروز در منطقه ۱۵ که یکی از مبادی ورودی خروجی شهر تهران است تکالیف انباشته نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد ساخت بزرگراه شهیدشوشتری نیز باشد و افزود: امروز نگاه ارگان ها به منطقه ۱۵ جلب شده و امیدواریم بزرگراه شوشتری که یکی از کلیدی ترین بزرگراه های شهر تهران است به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه۲ جلسه احتمالی بیشتر نداریم درخواست و پیشنهاد دارم که گزارش شهردار در صحن ارائه شود و یک گزارش کمی و گزارش کمیسیون ها نیز به سمع و نظر رسانه ها و مردم برسد.

دنیامالی خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند در این مدت چقدر وقت گذاشتیم و پیشرفت کمی و کیفی قوانین را به سمع و نظرشان برسانیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سقف اختیارات شورا به خاطر قانون مدیریت شهری که به صورت جامع در کشور مورد عمل قرار نمی گیرد دچار کاستی است، آغاز شورای پنجم بهترین فرصت است که کارهای شهری به مدیریت شهری واگذار شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا با اشاره به وضعیت باغ پرندگان نیز گفت: این پروژه یکی از مهمترین اقدامات شهرداری است و تا کنون ۳ بار از آن بازدید کردم. یکی از شاخص ترین پروژه های شهر است. از همین رو جا دارد یادی کنیم از شهردار این منطقه مهندس کریمیان که برای این باغ خیلی زحمت کشید. از همین رو از اقای امانی می خواهم هماهنگ کنند تا اعضای شورای چهارم با خبرنگاران از این پروژه قبل از افتتاح فاز دوم بازدید کنند.

دنیامالی درباره حساب های بانکی صندوق بازنشستگان شهرداری تهران نیز گفت: وقتی برخی اعضا شورا دارایی این صندوق که ۲۸ میلیارد تومان بوده و جابجا شده است را در صحن اعلام می کنند برخی تصور می کنند که این پول دزدیده شد. به حضرت عباس این طوری نیست. من نمی فهمم چرا برخی همش منفی نگاه می کنند و خوراک درست می کنند برای شبکه های معاند. این رفتار اخلاقی نیست.