به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، اتصال عبور و مرور نقش مهمی در توجیه مشارکت نهادهای حاکم در Sunnyvale در طرح سازمان حمل و نقل سانتا کلارا ولی برای پروژه اتوبوس های سریع El Camino Real خواهد داشت.
VTA در یک جلسه مطالعاتی مشترک با شورای شهر Sunnyvale، کمیسیون برنامه ریزی و کمیسیون شورای دوچرخه سواران و عابران پیاده، تاثیرات محیطی این پروژه، گزینه های طراحی خیابان ها و پیش بینی های حمل و نقل را بررسی کرد.
در سال 2012 شورای شهر Sunnyvale بر خلاف حمایت از ساخت مسیری اختصاصی برای BRT رای داد که از Sunnyvale تا El Camino کشیده می شد.
پس از آن VTA هر ماه طی نشستی با کارکنان، تجار و ساکنان این شهر دیگر گزینه های این مسیر را که 27 کیلومتر درEl Camino کشیده می شد بررسی می کرد.
VTA همچنان مدافع ساخت مسیر مخصوص اتوبوس است که در مرکز El Camino واقع خواهد شد.
مدیر برنامه ریزی و توسعه برنامه های VTA، John Ristow گفت: "اگر قرار باشد سرمایه گذاری کلانی در این مسیر و اصلاح کامل خیابان ها انجام دهیم بهترین پروژه را انتخاب کرده و به نظر ما این مسیر اختصاصی بسیار مطلوب است."