تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANYNEWS.IR


موزه علم در اراضی عباس آباد احداث می شود
تاريخ خبر: چهارشنبه، 21 تير 1396 ساعت: 13:13

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رییس شورای شهر حضور مجموعه های علم در باغ کتاب را لازم دانست و گفت: در اراضی عباس آباد موزه علم پیش بینی شده است و تا این موزه آماده شود باید نمونه ای نسبتا مشابه داشته باشیم.

 مهدی چمران با اشاره به مجموعه های علم کودک و نوجوان در باغ کتاب، افزود: حضور مجموعه های علم در باغ کتاب لازم است. در اراضی عباس آباد موزه علم پیش بینی شده است و تا این موزه آماده شود باید نمونه ای نسبتا مشابه داشته باشیم.

وی مجموعه های علمی را مبنایی برای رفتن به سمت کتاب دانست و اظهار کرد: بچه ها از طریق بازی با ریشه های علمی عمیق تر آشنا می شوند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص احداث باغ کتاب ، اظهار کرد: سال 82 با مشکل و معضل نمایشگاه کتاب برخورد کردیم و دو تصمیم گرفته شد. یکی اینکه مکانی را برای نمایشگاه ها بسازیم و این کار با ساختن نمایشگاه شهر آفتاب و دیگری با احداث باغ کتاب امکان پذیر شد.

 

چمران عنوان کرد: یک نمایشگاه سالانه و یک فروشگاه دائمی کتاب در شهر لازم داشتیم. با تصویب طرح جامع عباس آباد باغ موزه دفاع مقدس و پس از آن باغ کتاب ساخته شد.

وی تصریح کرد: ساختمان باغ کتاب یک سال پس از تصویب آماده شد، ولی اختلاف نظری وجود داشت که این مکان فقط یک نمایشگاه کتاب باشد یا در کنار کتاب مجموعه های علمی هم داشته باشد. ایده ها مدام اصلاح شده تا به باغ کتاب فعلی رسید. چون کتاب با روح و روان انسان در ارتباط است فقط از نظر ظاهری نمی توان بسنده کرد.

رییس شورای شهر رییس شورای شهر تهران با اعتراض با ساخت ساختمان 15 طبقه بانک مرکزی در اراضی عباس آباد، تصریح کرد: زمان ساخت مجموعه باغ کتاب ساختمان بانک مرکزی را پیش بینی نکرده بودیم. چرا که تصمیم به ساخت ساختمان های با ارتفاع در این اراضی را نداشتیم.

چمران ساختمان بانک مرکزی را وصله ناجور اراضی عباس آباد در کنار مجموعه های فرهنگی دانست و افزود: قرار بود این ساختمان به منظور موزه جواهرات مورد استفاده قرار بگیرد.