جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مهر 1395     
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد
درآمدهای پایدار شهرداری افزایش و درآمدهای ناپایدار کاهش داشته است

به گزارش شهرداری نیوز، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص واگذاری سهام فروشگاه‌ زنجیره‌ای شهروند و مجموعه شهر آفتاب به بانک شهر گفت: فلسفه اصلی واگذاری شهروند، توسعه برند شهروند در استان‌ها و شهرستان‌ها است و دلیل اینکه بانک شهر برای خرید سهام انتخاب شد این است که در بخش حقیقی و حقوقی کسی اعلام آمادگی نکرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در برنامه  با اصحاب رسانه که به بازدید از خطوط 6 و 7 متروی تهران در منطقه 2 شهرداری تهران که در محله سعادت آباد واقع شده و بازدید از بوستان نهج البلاغه و دیدار با شهدای گمنام منطقه و جلسه پرسش و پاسخ در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 2 گذشت، به شرح اتفاقات مالی شهرداری تهران در چند ماه گذشته پرداخت.

گودرزی در خصوص واگذاری سهام فروشگاه‌ زنجیره‌ای شهروند و مجموعه شهر آفتاب به بانک شهر گفت: فلسفه اصلی واگذاری شهروند، توسعه برند شهروند در استان‌ها و شهرستان‌ها است و دلیل اینکه بانک شهر برای خرید سهام انتخاب شد این است که در بخش حقیقی و حقوقی کسی اعلام آمادگی نکرد.

 معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در خصوص قیمت فروش سهام شهروند و شهر آفتاب توضیح داد: هنوز قیمت قطعی و دقیق آنها مشخص نشده زیرا قیمت گذاری آنها کار زمان بری است.وی افزود: 3 یا 5 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ناظر برای این قیمت گذاری حضور خواهند داشت.

گودرزی با اشاره به اینکه بعد از قیمت گذاری پیشنهادی، بحث مبلغ باز هم در شورای اسلامی شهر تهران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد: بعد از بررسی‌های بسیار، قیمت نهایی تصویب می‌شود. ارزیابی و قیمت گذاری هم در دو ماهی که زمان مشخص شده انجام خواهد گرفت.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تاکید بر اینکه مسیر قانونی برای واگذاری حتما طی خواهد شد افزود: شهرداری با بانک شهر تهاتر می‌کند و این کار مشکل قانونی نخواهد داشت. کلیات واگذاری را شورای شهر تصویب کرده و بحث قیمت گذاری توسط شهرداری انجام نمی‌شود. برند شهروند را شرکتی که در این راستا صلاحیت دارد قیمت گذاری می‌کند.

گودرزی با بیان اینکه هزینه ساخت مجموعه شهر آفتاب بالغ بر 1400 میلیارد تومان شده است تصریح کرد: وضعیتی که امروز در مجموعه شهر آفتاب از نظر عرضه و خدمات و غیره ملاک قیمت گذاری قرار می‌گیرد باعث می‌شود که بانک شهر از نظر خرید و شهرداری تهران از منظر فروش، ضرر نکنند. هم شهرداری در این معامله متنفع می‌شود و هم بانک شهر.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در بازدید از خط 6 و 7 مترو که در حال ساخت است در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری کارهای بسیار خوب عمرانی در سطح شهر تهران انجام داده که شاخص همه آنها توسعه زیرساخت‌ها و مترو است. در دوره شهردار کنونی تهران بیش از 100 کیلومتر مترو ساخته شده و قریب 100 کیلومتر هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه ساخت مترو هم به کاهش ترافیک و هم به کاهش آلودگی محیط زیست کمک شایانی می‌کند افزود: این کار باید صورت می‌گرفت گرچه دولت رقم زیادی به شهرداری تهران بدهکار است و باید به توسعه مترو و اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی کمک می‌کردند و نکردند اما شهردار معتقد است بایستی به مردم عزیز خدمت شود در بحث تونل‌ها و مترو و BRT اقدامات خوبی انجام شده است.

گودرزی با بیان اینکه شهرداری همواره با مشکل بودجه مواجه بوده است تصریح کرد: اما با اعتقاد خدمت به مردم این خدمات بزرگ به خصوص درباره مترو انجام شده است و با افتتاح خطوط 6 و 7 حدود 200 کیلومتر مترو در این دوره مدیریت شهری تهران افتتاح می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هزینه ساخت خطوط 6 و 7 متروی تهران را 12000 میلیارد تومان خواند و اظهار کرد: اگر شهرداری این پروژه را نمی‌ساخت حدود 25000 هزار میلیارد تومان باید هزینه می‌شد. وضعیت بودجه شهرداری با توجه به پروژه‌های در حال ساخت اگر دولت همکاری کند و بدهی خود را بپردازد بهتر خواهد بود و پروژه‌ها تمام خواهد شد.

گودرزی ضمن بیان اینکه از فاینانس و تسهیلات بانکی برای ساخت پروژه‌های شهرداری استفاده می‌شود بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها به کیفیت زندگی مردم کمک خواهد کرد و باعث آسایش و آرامش بیشتر آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارگان‌های دولتی در بخش عوارض کمتر همکاری می‌کنند گفت: مردم در این خصوص همکاری بهتر و بیشتری دارند و امیدواریم که ارگان‌های دولتی و نهادها و افراد حقوقی هم کمک کنند تا از این عوارض در توسعه زیر ساخت‌های شهر تهران و عمران و آبادانی استفاده شود.

در پایان اهالی رسانه شام میهمان منطقه 2 شهرداری تهران بودند و شبگردی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران را در منطقه سعادت آباد به نیمه شب رساندند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: