جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 مهر 1401     
کشف فیل ۱۲هزار ساله که عجیب بود و غریب

 همشهری آنلاین: دانشمندان بقایای یک فیل با ۱۲ هزار سال قدمت را در جنوب شیلی کشف کردند. این بقایا متعلق به «گامفوتر» یکی از گونه‌های از بین رفته فیل امروزی است که در نزدیکی دریاچه «تاگوا تاگوا» از دریاچه‌های به جامانده از دوران یخبندان در منطقه کوچامو در شیلی کشف شده است.

کشف فیل ۱۲هزار ساله که عجیب بود و غریب

به نقل از ویون نیوز، طبق گفته کاشفان و محققان، بقایای این فیل متعلق به حدود ۱۲ هزار سال قبل است. به نظر می‌رسد این فیل‌ها در زمان حیات خود گونه مسلط جدانداران در منطقه سکونتشان بوده‌اند.
 
تحقیقات محققان در این باره همچنین نشانگر آن است که این فیل به احتمال زیاد حدود ۴ تن وزن داشته و ارتفاع آن از سطح زمین حدود ۹.۵ یا ۹.۸ پا (حدود ۳ متر) بوده است. با توجه به ابعاد این فیل، محققان با مطرح کردن فرضیاتی درباره شکار این فیل در ۱۲ هزار سال قبل، معتقدند که برای شکار آن نیاز به دسته‌های چند نفره‌ای بوده است.
 
کارلوس تورنرو، باستان‌شناسی که با این گروه از محققان در سایت کشف بقایای این فیل همکاری کرده است، می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد هزاران سال پیش این منطقه قلمرو گامفورترهایی بوده که توسط ساکنان منطقه شکار می‌شدند. ما در حال کار هستیم روی فرضیاتی درباره شکار و شیوه‌های شکار این حیوان و رویدادهایی که در آن حین رخ می‌داده هستیم.»

کشف فیل ۱۲هزار ساله که عجیب بود و غریب
 
این باستانشناس در ادامه می‌گوید: «ما بر این باور هستیم که «گامفوتر» یک حیوان بسیار عظیم الچثه و خطرناکی بوده بنابراین به احتمال زیاد برای شکار آن نیاز تعداد زیادی از مردم بوده است.»
 
این یک یافته مهم در منطقه‌ای است که در گذشته محققان بقایای تعدادی از گونه های مختلف باستانی را کشف کرده بودند. کاشفان و دانشمندان معتقدند که کشف بقایای «گامفوتر» برای درک تغییر و تحولات صورت گرفته در زمینه سکونت جانداران در این منطقه بسیار مهم است و همچنین می‌تواند تصویر روشنی از تأثیر تغییرات آب و هوایی بر حیوانات در طول سالیان سال ارائه دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: