جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 مرداد 1401     
درخواست توسعه دوچرخه های اشتراکی جهت کمک به حمل و نقل پاک

 

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز، کارزاری تحت عنوان «درخواست توسعه دوچرخه های اشتراکی جهت کمک به حمل و نقل پاک» در حال برگزاری است.

در متن این کارزار که خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان نوشته شده، آمده است:

«افزایش روزافزون سفرهای درون‌شهری و به دنبال آن افزایش تراکم ترافیکی در شهرها، به صورت چندوجهی مسائل و مشکلاتی را برای شهروندان و سیستم مدیریت شهری به وجود آورده است.

از یک سو ترافیک در برخی موارد به یک گره کور تبدیل شده و از سوی دیگر آلودگی‌های محیط زیستی مخاطرات فراوانی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای شهروندان و رهگذارن به بار آورده است.

یک راهکار موفق و اثبات‌شده در کشورهای پیشرفته برای کمک به حل معضل ترافیک و کاهش آلایندگی، استفاده از سرویس دوچرخه‌ اشتراکی است. راهکاری سبز و انسان محور که علاوه بر کمک به کاهش آلایندگی و کمک به روان‌تر شدن ترافیک، به زیبا شدن چهره شهر نیز کمک می‌کند.

در شرایط فعلی انتظار می‌رود شهرداری‌ها و در رأس آنها شهرداری کلان‌شهر تهران در حمایت‌های لازم از این مدل حمل و نقلی دانش‌بنیان، گام‌های ملموسی بردارد.

ما امضاکنندگان این کارزار حمایت خود را از این درخواست اعلام می‌کنیم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: