جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 ارديبهشت 1396     
افتتاح موزه موسیقی در تهران به همت قالیباف

به گزارش تهرانی نیوز؛در 12 سال اخير در تهران 8 سالن با ظرفيت‌هاي 2000 نفري براي برگزاري كنسرت در تهران توسط شهرداري راه‌اندازي شده است.

 در تمامی فرهنگسراهای شهرداری تهران دوره‌های آموزشی جهت فراگیری موسیقی زیر نظر بهترین اساتید و با هزینه‌های بسیار کم برگزار می‌شود.

طرح آموزش موسیقی توسط شهردار تهران به سرای محلات هم داده شده بود که در زمان "ریاست جمهوری دولت دهم " مانع از برگزاری کلاس‌ها شدند و هنوز هم این روند ادامه داردو دولت برای تسهیل در آموزش و صدور مجوز برای سرای محلات اقدامی نکرده است.

تالار ایوان شمس

 ایوان شمس که از فروردین ۱۳۸۹ توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاسیس شد. مجموعه‌ای با امکانات منحصر به فرد و نیروهای انسانی مجرب که تاکنون افتخار میزبانی برنامه‌های فاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی بسیاری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

ایوان شمس دارای مدرن‌ترین تجهیزات جهت برگزاری کنسرت ها، نمایش ها، سمینار‌ها و همایش ها، افتتاحیه فیلم‌های سینمایی، اعم از ۳۵ میلیمتری و سه بعدی است. سالن اصلی آن ۴۰۰ صندلی و سالن کوچک دارای ۷۰ صندلی است. مراجعه کنندگان امکان استفاده از پارکینگ این مجموعه را هم دارند. این تالار نسبت به سالن‌های کنسرت دیگر بسیار کوچکتر است و به همین دلیل کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالن اریکه ایرانیان

 سالن کنسرت اریکه ایرانیان در طبقه اول مجتمع قرار دارد و دارای ظرفیت ۱۴۵۰ صندلی است. قسمت هایی از سن این کنسرت هال به صورت متحرک بوده و سالن آن با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع در یک و نیم طبقه بنا شده است. علاوه بر سالن اصلی، مجموعه کنسرت هال دارای اتاق‌های گریم خانم‌ها و آقایان، اتاق مانیتورینگ، اتاق صدا، اتاق تصویربرداری، سالن تشریفات وی آی پی و اتاق هایی برای مدیریت و کارکنان با مساحت ۶۰۰ متر مربع است.

سالن برج میلاد

 این برج، اما چندین سالن مجزا و مستقل دارد. پارکینگ بزرگ و طبقاتی این برج یکی از امتیازهای مثبت برای سالن کنسرت‌ها به حساب می‌آید. این سالن دارای ۱۶۰۰ نفر ظرفیت است که یکی از بزرگترین سالن‌های ایران به حساب می‌آید.

تالار وحدت

 تالار وحدت توسط شهرداری تهران مرمت و بازسازی شد و حالا هر روز شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی برگزازی کنسرت‌های بی نظیر در آن می‌باشیم.

افتتاح موزه موسیقی در تهران به همت محمد باقر قالیباف

در سال ۱۳۸۸ این موزه‌ی سه طبقه دارای مساحتی نزدیک به ۳۶۵۰ متر و زیربنای حدود ۱۴۰۰ مترمربع به همت شهرداری تهران افتتاح شده است. در موزه‌ی موسیقی حدود ۲۴۰ ساز از ۲۰۰ نوع مختلف نگهداری می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی مثل سالن نمایش ساز‌ها (سازهای کوبه‌ای، زهی، بادی، سنتی و زهی نواحی)، گنجینه‌ی موزه، آرشیو صوتی و تصویری، کتابخانه‌ی تخصصی، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، انبار ویژه‌ی نگهداری بهینه‌ی سازها، مخزن محصولات مکتوب، کافی‌شاپ و بخش سمعی و بصری است. 

سالن‌های نمایش ساز‌ها شامل سازهای کوبه‌ای، بادی، زهی، سنتی و زهی نواحی است. در این سالن سازهای نفیسی را می‌توانید مشاهده کنید که بسیاری از آن‌ها از اساتید موسیقی به امانت گرفته شده‌اند؛ مانند سازهای استادانی، چون محمدرضا درویش و مجید کیانی. در کنار بازدید از این سازها، سیستم پخش صوتی اطلاعات ساز‌ها به عنوان راوی نیز شما را بیشتر با آن‌ها آشنا خواهد کرد. لازم به ذکر است که موزه تعدادی از این ساز‌ها را خریداری کرده و تعدادی را به امانت گرفته است و برخی نیز از سازهای اهدایی به موزه هستند.

آقای رئیس جمهور از حرف تا عمل در شهرداری تهران رقم خورده است و ما در این ۱۲ سال شهر را از لحاظ فرهنگی احیاء کردیم و به همت شهرداری تهران در حال حاضر تمامی فرهنگسرا‌ها و سالن‌های نمایش و تالار‌های کنسزت در تهران فعال هستند و روزانه هنرآموزان زیادی به آن‌ها مراجعه و مشغول به تحصیل می‌شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: