به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به وجود بیش از 470 هزار وانت بار فرسوده در کشور گفت : باید بستر لازم برای نوسازی این تعداد وانت بار که مهمترین مشکل آن تامین خودرو مناسب برای جایگزینی است ، فراهم شود.
مهدی نیکدار با توجه به برنامه نوسازی وانت بارها در سال 96 اظهار داشت : بر اساس آخرین آمارها حدود 470 هزار وانت فرسوده در کشور تردد دارد در حالی که وانت مناسبی برای جایگزینی در کشور وجود ندارد به همین جهت این مساله نکته مهمی در جریان نوسازی در این بخش است که باید دید تولیدکنندگان در این حوزه چه تصمیمی برای تامین نیاز در این بخش خواهند کرد.
وی با اشاره به فراهم سازی امکانات کشور برای اسقاط و نوسازی بیش از 450 هزار دستگاه خودرو در سال جاری ، افزود : بیش از 30 درصد کل اسقاط کشور مربوط به وانت بارها خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به آمار مناسب اسقاط در سال گذشته گفت : در سال 93 بیشترین آمار اسقاط را داشته ایم به طوری که معادل 336 هزار گواهی اسقاط صادر گردیده که عمده آنها مربوط به خودروهای سواری است در حالی که در سال 95 که آمار گواهی اسقاط به رقمی معادل 370 هزار رسید که بیشترین اسقاط ها مربوط به تاکسی ها بوده است.
رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت : خوشبختانه در سال گذشته با توجه به برنامه ریزی نوسازی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده ، جریان اسقاط در این بخش افزایش چشم گیری داشت.
نیکدار با اشاره به اینکه در سال 95 کیفیت اسقاط افزایش یافته است ، تصریح کرد : برای بهبود این جریان دولت نیز باید تسهیلاتی با نرخ 4 درصد به متقاضیان نوسازی اختصاص دهد هر چند در صورت اجرای مصوبه لایحه هوای پاک که بندهای خوبی برای اختصاص تسهیلات به دارندگان خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است انتظار می رود شاهد شرایط خوبی برای دارندگان این خودروها باشیم.
وی تاکید کرد : هم اکنون در خصوص خودروهای فرسوده سواری و همچنین درون شهری مشکل زیادی وجود ندارد اما نسبت به نوسازی خودروهای برون شهری به خصوص حوزه سنگین باید اقدامات جدی تری از سوی دستگاههای متولی صورت گیرد.