جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 فروردين 1396     
حقانی در بازدید میدانی از طرح آرام سازی منطقه 12:
لازم است دولت در هزینه های بالای اداره پایتخت به کمک مدیریت شهری و شهروندان بیاید

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با حضور در محدوده مرکزی تهران از جمله مسیرهای خیابان های سیروس ، سرچشمه و مخبر الدوله از طرح آرام سازی معابر شهری که در محدوده منطقه 12 در حال اجراست، بازدید کرد . 

 محمد حقانی در حاشیه این بازدید میدانی گفت: این طرح از سوی شهرداری منطقه 12 و در راستای ارتقا کفیت زندگی در این منطقه مرکزی شهر انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تاثیرگذاری این طرح در ارتقا کیفیت زندگی در مرکز پایتخت افزود: در اجرای طرح های شهری با توجه به محدودیت های مالی که مدیریت شهری با آنها روبروست باید اولویت ها و ضرورت ها در نظر گرفته شوند و طرح هایی که بیشترین اثرگذاری را در بهبود شرایط زندگی شهرندان دارند در دستور کار قرار گیرند .

حقانی با اشاره به اینکه پیوست های مردمی از الزامات و مقتضیات هر پروژه شهری است، اظهار کرد: هر طرحی که در شهر اجرا می شود علاوه بر پیوست زیست محیطی باید پوست اجتماعی و فرهنگی نیز داشته باشد و پروژه های شهری قبل از اجرا باید از منظر فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و اثار و عوارض محیط زیستی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد .

 وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در آرام سازی و ایمن سازی منطقه 12 باید مور توجه قرار گیرد ساماندهی موتور سیکلت سواران است، تصریح کرد: واقعیت این است که موتورسیکلت ها در این منطقه از لابه لای مردم در پیاده روها و کوچه پس کوچه ها عبور می کنند و ارامش و ایمنی عابران را به خطر انداخته اند .

 حقانی با اشاره به اینکه مهمترین اقدام در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان در کلانشهر تهران توسعه حمل ونقل عمومی و زیر ساخت های حمل ونقلی با محوریت مترو است، اظهار کرد :البته بعد از مترو ایجاد ال ار تی و توسعه بی ار تی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با بیان اینکه امروز نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و مینی بوسرانی تهران یک اولویت اجتناب ناپذیر و یک ضرورت انکار ناپذیر است، تصریح کرد : واقعیت این است که شهرداری تهران از پول خود شهروندان برای شهر هزینه می کند و به اصطلاح دستش در جیب مردم است و لازم است دولت نیز در هزینه های فراوان اداره پایتخت به کمک مدیریت شهری و شهروندان بیاید .

حقانی تصریح کرد: تهران باید به نقطه ای برسد که ازافراد مسن که سن و سالی از آنها گذشته تا کودکان نوپایی که تازه راه رفتن را اموخته اند ، بتوانند با ارامش و ایمنی از طول پیاده روها و عرض خیابان ها تردد کنند و با مشکل روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه منطقه 12 محدوده تاریخی تهران و مرکز جاذبه های فرهنگی این کلانشهر است و ارامش و زیبایی ان از اهمیت ویژ ای برخوردار است، تصریح کرد :  منطقه 12 را می توان نماد طهران قدیم و نگین تهران نوین نامید و از اینرو هرچه این منطقه ارامتر و زیبا تر باشد منظره بهتری از تهران امروز ترسیم شده و به تصویر کشیده می شود .

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری در تهران خاطرنشان کرد : حکومت محلی در همه شهرهای پیشرفته جهان بر عهده شهرداری است و به عبارتی حاکم شهر شهردار است از این رو باید هرچه زودتر شاهد تحقق مدیریت یکپارچه شهر ابتدا در تهران و سپس در سایر کلانشهرها و شهرهای کشور باشیم ..

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: