میثاق مشترک مدیریت شهری کار برای مردم است
مردم فرق کسی که کار می کند با کسی که حرف می زند را به خوبی می فهمند
به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه نظارت ستادی این معاونت در منطقه 9 با تأکید بر این که وظایف مدیریت شهری نسبت به مردم، دائمی و همیشگی است که البته این وظیفه در حوزه ای خدماتی همچون حوزه حمل و نقل و ترافیک مضاعف است، گفت: از این رو،
دكتر مازیار حسینی افزود: قطعاً و یقیناً هر بخش از مدیریت شهری، مسئولیت معینی را بر عهده دارد و تکالیف ما نیز در حوزه حمل و نقل شهری مشخص است و بر این اساس، مترو، تاکسیرانی و اتوبوسرانی، بخش هایی هستند که حتی برای یک ساعت نیز نمی شود خدمات آنها را تعطیل یا متوقف کرد.
وی با اعلام این که ما موظف هستیم تا با تمام توان در خدمت مردم باشیم و این وظیفه را با قوت و قدرت انجام دهیم و به این منظور، باید برای حل مسائل و مشکلات تدبیر نموده و امور را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم، تأکید کرد: حساب مباحث کاری و اجرایی از بحث های سیاسی کاملاً جداست و اجازه نمی دهیم اینگونه موضوعات، در فضای کاری جایی داشته باشند.
مبنای کارها نوآوری و هوشمندی است؛ نه کیلومتر و کیلوگرم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که امکان دارد برای 6 ماه و یا حتی برای 6 روز در جایی مسئولیت داشته باشیم اما باید برنامه ریزی هایمان بر اساس انجام کار 6 ساله، بلکه بر مبنای افقی 60 ساله مبتنی باشد، اظهار کرد: مسائل کاری را نباید کوتاه مدت ببینیم و بر این اساس برای آن برنامه ریزی کنیم، بلکه کار را باید بلندمدت ببینیم و بر آن مبنا برای آن برنامه بریزیم، چرا که نه تنها امروز مردم در مورد ما قضاوت می کنند، بلکه آیندگان و تاریخ نیز نسبت به عملکرد امروز ما قضاوت خواهند نمود.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که ما به عنوان مهندس، باید کار مهندسی خود را انجام دهیم و هر کس می خواهد کار سیاسی انجام دهد و دنبال کار سیاسی برود، قبل از آن باید استعفاء بدهد، تصریح کرد: عملکرد هر فرد و هر مجموعه ای مشخص است و مردم ما آگاهند و فرق بین کسی که کار می کند با کسی که حرف می زند را به خوبی می فهمند و بر این اساس نیز در مورد افراد قضاوت می کنند.
وی با تأکید بر این که بدترین چیز در کار بی تفاوتی است، چرا که وقتی مسئولیتی به فردی سپرده می شود، آن فرد باید نسبت به آن کار عِرق داشته باشد و با غیرت و تعصب و با تمام توان آن را انجام دهد، خاطرنشان کرد: میثاق مشترک ما در مدیریت شهری، کار برای مردم است و البته به این منظور، به کار نوآورانه و هوشمندانه اعتقاد داریم و به کار یَدی که ملاک و معیار آن صرفاً گرم و کیلوگرم یا متر و کیلومتر باشد، هیچگونه اعتقادی نداریم.
مردم باید نتایج کار ما را در زندگی خود احساس کنند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که وقتی به یک تیم کاری به عنوان پیکره ای واحد، مسئولیتی واگذار می شود، قرار نیست صرفاً سَرِ آن پیکره کار کند و دست و پای آن پیکره هیچ حرکتی نداشته باشند و هیچ تحرکی از خود نشان ندهند، اظهار کرد: ما برای مردم کار می کنیم و اگرآنها نتایج کار ما را در زندگی خود احساس نکنند، این یک خلاء بزرگ محسوب می شود و نشان دهنده این است که یک جای کار نقص دارد و باید ببینم مشکل از کجاست و نسبت به شناسایی و رفع نقص کارمان اقدام کنیم.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که وقتی کار خوبی که نتایج آن می تواند در زندگی مردم حس شود انجام می دهیم، باید نسبت به اطلاع رسانی آن کار خوب نیز اقدام کنیم تا مردم از آن با خبر شوند، تصریح کرد: به عنوان نمونه، در مورد اَپ شرکت واحد به عنوان نرم افزاری که در هر نقطه از شهر، خطوط اتوبوسرانی اطراف آن را بلافاصله به ما نشان می دهد، با وجود این که کار خوبی انجام شده اما اطلاع رسانی آن به خوبی انجام نشده و به همین دلیل نیز بسیاری از مردم از وجود این اَپ بی اطلاع اند.
وی با تأکید بر این که امروز در شهر و موضوعات شهری، موضوع برندینگ و برندسازی از یک سو و موضوع کاورینگ و بسته بندی مناسب خدمات و کالاها از سوی دیگر، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: دنیای امروز، دنیای تبلیغات است و باید برای اطلاع شهروندان و معرفی خدمات خود، برنامه ریزی و هزینه کنیم تا مردم این خدمت را بشناسند و به بهترین شکل ممکن از محصول آن استفاده کنند.
آنقدر پول نداریم که آن را برای انجام کارهای بی کیفیت دور بریزیم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که یا نباید کار کنیم یا اگر کار می کنیم، باید کار درجه یک انجام دهیم، چون آنقدر پول نداریم که پولمان را برای انجام کارهای بی کیفیت و کم کیفیت دور بریزیم، اظهار کرد: در کارهایمان باید سلیقه داشته باشیم و به عنوان نمونه، اگر قرار است یک فیلم بسازیم، باید تمام نکات ریز حتی زاویه نور را هم در آن رعایت کنیم و به همه جزییات در تولید در تولید آن توجه کنیم، چرا که در غیر این صورت پیشرفت نمی کنیم.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که راز موفقیت کشوری همچون ژاپن نیز توجه به همین جزییات است، تصریح کرد: خودرویی مانند پژو همزمان در فرانسه و ایران تولید می شود اما محصولی که در این دو کشور تولید می شود، با وجود این که در طراحی و اجرا مشترک است اما در عمل، این محصولات تفاوت های اساسی با هم دارند که به دقت در جزییات تولید آنها، باز می گردد.
وی با تأکید بر این که همین معضل را در مهندسی مان نیز شاهدیم و معمولاً مهندسان جوان ما به کسب تجربه و مهارت نزد اساتید و تلاش برای آموختن و یادگیری، کمتر توجه می کنند، چون فکر می کنیم گرفتن مدرک صِرف افراد را مهندس می کند، اضافه کرد: باید در کارهایمان نو آوری داشته باشیم و با ارائه ایده های نو، برخورد سلبی نکنیم و در مطالعات ترافیکی از کارهای جدید استقبال و از آنها استفاده کنیم و با کمک همین نو آوری ها، گام های بلندتری برای حل مسائل و مشکلات بر داریم.
اَپ های موبایلی باید در چارچوب سازمان تاکسیرانی فعالیت کنند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که در پروژه های شهری از جمله طرح های ترافیکی، نباید تصور کارخانه ای را داشته باشیم که یک ورودی و یک خروجی مشخص و تکراری دارد، اظهار کرد: موتور محرک ما در پروژه های ترافیکی، موضوع مطالعات است و به این منظور، طراحی های ما باید یک سر و گردن بالاتر از اجرایمان باشد و البته در اجرا نیز باید به همه جزییات از نور و رنگ گرفته تا طراحی و معماری، دقت کنیم و به عنوان نمونه، در ساخت ایستگاه های مترو باید به همه جزییات به دقت توجه کنیم.
دکتر مازیار حسینی با بیان این که ساماندهی تاکسی های فرودگاه مهر آباد کار خوبی بوده که باید با جدیت ادامه پیدا کند، تصریح کرد: در مورد استفاده از اَپ های موبایلی در حوزه تاکسیرانی، قطعاً و یقیناً مخالف فعالیت آنها نیستیم اما با این که افراد و شرکت هایی که تاییدیه و گواهی انجام این کار را ندارند آن را انجام دهند، صد در صد مخالف هستیم و حمایت ما از این اَپ ها مشروط به این است که در چارچوب سازمان تاکسیرانی فعالیت کنند و شرایط و ضوابط حاکمیتی این سازمان را رعایت کنند.
وی در پایان با تأکید بر این که میدان آزادی یکی از نمادهایی ملی کشورمان است که نسبت به آن نگاه ویژه داریم، خاطرنشان کرد: با انجام اصلاحات هندسی و ایجاد دسترسی های مناسب، باید نسبت به ساماندهی ترافیک این میدان مهم اقدام کنیم و البته هدف نهایی مان، این است که به نقطه ای برسیم که دور تا دور میدان آزادی به حمل و نقل پاک اختصاص یافته و صرفاً وسایل حمل و نقل پاک، اجازه تردد در اطراف این میدان که متأسفانه اکنون به یک جزیره کامل تبدیل شده را داشته باشند.
گفتنی است قبل از سخنان معاون شهردار تهران، فرزاد فرهادیان بابادی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 با ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل و ترافیک این منطقه غربی پایتخت گفت: منطقه 9 با 20 کیلومتر مربع مساحت، 158 هزار نفر را در خود جای داده و با 80 کیلومتر معبر، یک خط مترو با 4 ایستگاه و 3 خط بی آر تی با 11 ایستگاه از آن عبور می کنند.