به گزارش خبرآنلاین، بر طبق تحقیق انجامشده توسط Apps Flyer تنها 4 الی 5 درصد از کاربران گوشیهای هوشمند بعد ازگذشت 30 روز از نصب یک اپ، استفاده از آن را ادامه میدهند. بدتر اینکه 10 درصد از کاربرانِ یک اپلیکیشن، که از عمر نصب آن یک هفته گذشته به استفاده از آن ادامه میدهند.
نکته جالب بعدی اینکه تنها 2 درصد از کاربران اندرویدی بعد از نصب اپلیکیشن، آن را خریداری کردهاند. درحالیکه در آی او اس این رقم به 80 درصد میرسد و به همین دلیل است که توسعهدهندگان علاقمند به نوشتن برنامه نرمافزاری برای آی او اس هستند تا اندروید! چون پول بیشتری حتی با تعداد کم کاربر بهدست میآورند.
اپلیکیشن های روی آی او اس در سال 2016 در بحث ابقاء کاربر/Retention موفقتر عمل کرده و درمجموع 9 درصد (25 درصد برای کاربران غیر ارگانیک) شدند درحالیکه کاربران ارگانیک اندروید 6 درصد کمتر شدند.
متوسط تعداد اپ های بازشده روزانه توسط کاربردراندروید 3.8 (ارگانیک) و 3.56 (غیر ارگانیک) و در آی او اس 4.3 (ارگانیک) و 4 (غیر ارگانیگ) بوده است.
درمجموع کاربران آی او اسی هستند که بهعنوان خریدار اپلیکیشن دستبهجیب هستند نه اندرویدی ها!
(در این گزارش کاربران به دو دسته Organic و Non-Organic تقسیمشدهاند. در تعاریف برنامهنویسی کاربران ارگانیک به کاربران رشد دادهشده گفته میشود که برای بهدست آوردن آنها بهعنوان مشتری دائم از تکنیکهای بازاریابی استفادهشده است و بهاصطلاح کاربرانی هستند که روی آنها سرمایهگذاری شده است اما کاربران Non-Organic کاربران اتفاقی هستند که اپلیکیشن را نصبکردهاند و بهاصطلاح محصول دِیم مزرعه برنامه نویسان تلقی میشوند.)