جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 بهمن 1395     
دوستی پیشنهاد داد
شناسایی و تهیه شناسنامه برای برج های پایتخت توسط شهرداری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز: نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح جدولی تدوین شده در رابطه با ساختمان های بلندمرتبه تهران گفت: در این جداول ساختمان های ناایمن را در سه محور سال ساخت، تعداد طبقات و عرض معبر به متر تقسیم بندی کرده ایم. 

اسماعیل دوستی در تذکر پیش از دستور سیصد و بیست و نهمین جلسه شورا، با اعلام اینکه در دسته بندی ساختمان های تهران بر اساس سال ساخت مشخص شده است که 231 برج بلندمرتبه فاقد اطلاعات هستند، تصریح کرد: تعداد ساختمان های بلندمرتبه ساخته شده قدیمی حدفاصل سال های 50 تا 59 تعداد 24 برج، حدفاصل سال های 60 تا 69 تعداد 3برج و از سال 70 تا 79 نیز 225برج است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها تعداد ساختمان های بلندمرتبه ساخته شده براساس میزان طبقات نیز تا 15 طبقه 263برج، از 16 تا 20 طبقه 277 برج، از 21 تا 25 طبقه نیز 10 برج، از 26 تا 30طبقه 28 برج و از 30 به بالا نیز 8 برج ساخته شده است.

دوستی با اعلام اینکه محور سومی که در جدول های تهیه شده برای ساختمان های بلندمرتبه در نظر گرفته شده، ساخت برج ها بر اساس عرض معبر به متر است، گفت: بر اساس آمارها در معابر تا 6 متر 3 برج، در معبر 6 تا 12 متر 275 برج، در معبر12 تا 20 متر 291 برج، در معبر 20 تا 35 متر 316 برج و در معابر 35 متر به بالا نیز 94 برج ساخته شده است.

نایب رئیس حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه معاون حمل و نقل شهرداری، مهندس حسینی مطالب کارشناسی شده ای در جلسات قبل گفتند مبنی بر اینکه همه این ساختمان های ناایمن را می توانیم ایمن کنیم و اقدمات پیشگیرانه انجام دهیم، ادامه داد: پس بی شک اگر این برج ها مقاوم نیستند می توانیم این ایمن سازی ها را انجام دهیم. ضمن اینکه برج ها را شناسایی کرده و مشخص کنیم که کدام ایمن هستند و کدام ناایمن و کدام تجاری است و کدام مسکونی یا اداری.

دوستی با یادآوری اینکه این شناسایی می تواند به ساکنان این ساختمان ها نیز اطمینان دهد که ایمنی لازم لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: می توانیم آن دسته از ساختمان هایی که ایمن نیستند را با مقاوم سازی و تعمیرات به روز در دنیا با هزینه مالک ایمن کنیم در غیر اینصورت به سراغ کارهای احتمالی یعنی شورای تامین فرمانداری و دادستانی برویم. از همین رو پیشنهاد می دهم شهرداری را مکلف کنیم ظرف یک ماه این برج ها را بر اساس محورهای اعلام شده شناسایی و برای هر برج شناسنامه مستقل تهیه کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: