جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 بهمن 1395     
پاساژ علاء الدین وضع بهتری از پلاسکو ندارد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از حادثه تلخ پاساژ پلاسکو که در جریان اطفاء حریق و وقوع آوار 16 آتش نشان و تعدادی از مردم جانشان را از دست دادند، گفت : من مجبورم بگویم و چندین بار هم گفته ام که پاساژ علاالدین وضع بهتری از پلاسکو ندارد.

مهدی چمران اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید در حادثه پاساژ پلاسکو مورد توجه قرار گیرد آن است که عدم توجه و عدم باور اینکه بی توجهی به هشداری های آتش نشانی در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان و انبار کالا در کنار تولیدی ها می تواند حادثه آفرین باشد منجر به بروز حادثه پلاسکو شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: باید روند پیگیری مسائل ایمنی و به ویژه اخطارها به نوعی باشد که پیگیری شده و به نتیجه برسد به طوری که می توان گفت بیان اخطار باید با ضمانت اجرایی همراه باشد.

چمران افزود: اجازه پلمب یک ساختمان دستور قضایی می خواهد و دادگاه باید برای آن حکم بدهد و این موضوعی است که باید در شورا و شهرداری به خوبی پیگیری شود تا ابعاد آن روشن و به نتیجه برسد تا در موارد دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی با طرح این پرسش که آیا اگر ما به عنوان بدنه مدیریت شهری بخواهیم در خصوص پاساژ علاالدین که اکنون وضع بهتری از پلاسکو ندارد کاری انجام بدهیم، می توانیم این خواسته را عملی کنیم ، گفت: واقعیت آن است که اکنون برای آنکه بتوانیم یک طبقه اضافی پاساژ علاالدین را برداریم نزدیک به دو سال است که تلاش می کنیم و این وضعیت گواه آن است که هماهنگی لازم در این رابطه با حوزه مدیریت شهری وجود ندارد.

چمران گفت : حتی یکی از نمایندگان مجلس بعد از وقوع حادثه پلاسکو به بنده اعلام کرد که ما آماده ایم کفن بپوشیم و بیاییم تا طبقه اضافی تخریب شود و این نشان می دهد تا این حد آمادگی وجود دارد اما باید هماهنگی بین دستگاهی وجود داشته باشد تا به موقع به داد برسند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: