جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 28 دی 1395     
هرروز شاهد کاهش بیشتر اختیارات شهرداری ها و شوراها در کشور از سوی دولت هستیم

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از ابلاغیه دیوان عدالت اداری به دیوان محاسبات کشور مبنی بر استقرار دفاتر دیوان محاسبات در شهرداری های کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه روز به روز شاهد کاهش اختیارات و حوزه وظایف شهرداری ها و شوراها در کل کشور از سوی دولت هستیم که جای نگرانی دارد.

اقبال شاکری در جریان بررسی لایحه اصلاح مفاد برخی از تبصره ها و ردیف های اعتباری بودجه مصوب سال 95 تصریح کرد: در حالیکه خود شورای شهر تهران پیشنهاد ایجاد یک دیوان محاسبات شهری در شهرداری داده است، اما دولت خلاف قانون شهرداری ها عمل کرده و پیشنهاد ایجاد دفاتر دیوان محاسبات در شهرداری ها را ابلاغ کرده است.

وی با انتقاد از اینکه روز به روز شاهد کمتر شدن حیطه وظایف شوراها و نظارت های این نهاد هستیم، ادامه داد: کاری به این موضوع که این اقدام کار خوب یا بدی است، ندارم، اما از لحاظ ساختار تشکیلاتی و حقوقی ورود به سازمان شهرداری ها باید با تائید شورای شهر باشد و این اقدام خلاف قانون شهرداری های کل کشور است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه براساس نص صریح قانون دیوان محسابات می تواند در زمینه کمک هایی که به شهرداری ها می کند، ورود نظارتی داشته باشد، اما نه در سایر موارد؛ خاطرنشان کرد: شهرداری و شورا در جریان این ابلاغیه نبودند و باید یک بررسی انجام شود تا راه حلی برای برون رفت از این مشکل بیاندیشیم تا به نحوی ارکان نظارتی شورا را خدشه دار نکنیم.

شاکری متذکر شد: نه شورا و نه شهرداری از دیوان عدالت اداری و محاسبات کشوری ترسی ندارند، اما ما باید نگران بر هم خوردن نظم قانون شهرداری ها باشیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین از بی توجهی دولت نسبت به پرداخت سهم شهرداری از جریمه های راهنمایی و رانندگی انتقاد کرد و گفت: بهتر است هر چه زودتر تکلیف جریمه ها روشن شود. اگر نمی پردازند فکری برای استقرار دوربین های جدید و قبلی کنیم زیرا این همه هزینه می کنم، اما شاهد هیچ بازخورد مالی برای شهرداری تهران نیستیم.

در همین رابطه نیز مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اعلام اینکه ورود دفاتر دیوان محاسبات به شهرداری ها متن پیشنهادی در برنامه ششم نبوده و در کمیسیون تلفیق نیز مطرح نبوده است، متذکر شد: این یک پیشنهاد بوده که در صحن آمده و بلافاصله به رای گذاشته و تصویب شد، آن هم در شرایطی که چنین مصوباتی نیاز به رای مثبت اعضای شورای شهر دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: