جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 آبان 1395     
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:
رفتارهای برخی نمایندگان شورا خلاف وصیت نامه امام(ره) است

ضرر تبعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جنجال های خبری درمورد املاک شهرداری به مردم

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه زمان آن فرارسیده که پس از گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نمایندگان شورا و مجلس یاد بگیرند که نظارت ها، اعتراض ها و انتقادات شان را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند، گفت: نباید رفتار اپوزیسیونی و حزب گرایانه برخی اعضای شورای تهران را به پای ماهیت کلی شورای چهارم پایتخت بنویسیم.

اقبال شاکری با انتقاد از اینکه برخی نمایندگان شورا در ماه های اخیر به جای اینکه از قانون تبعیت کنند از مسیرهای ناهموار و غیرقابل قبول تلاش کردند که خواسته هایشان را پیش ببرند، تصریح کرد: نمی شود که ما نماینده دولت، مجلس یا شورای شهر تهران باشیم، اما در قالب اپوزیسیون عمل کنیم. این رفتار شایسته نمایندگی در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی شان در خصوص احتمال وقوع این رفتارها فرموده بودند که مسئولان باید اگر با تخلفی مواجه می شوند، ابتدا به مسئولان مربوطه و سپس به مقامات بالاتر و پس از آن به نهادهای نظارتی و بازرسی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) در وصیت نامه شان تاکید کرده بودند اگر مسئولان نظارتی گوش نکردند و نمایندگان تشخیص دادند که کاری که انجام می دهند درست است، آن وقت باید به مردم بگویید و از مردم کمک بخواهند. روندی که در شورای چهارم شکل عکس به خود گرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رفتارهای ماه های اخیر برخی نمایندگان شورای چهارم تهران برخلاف وصیت نامه امام خمینی(ره) بوده است، متذکر شد: ما نمایندگان باید یاد بگیریم که به عنوان الگوی شهروندان از مسیرهای قانونی مطالبات و نظارت ها را پیگیری کنیم. زیرا استفاده از ابزارها و مجاری پیش بینی نشده در قانون، نه در شان کشور است و نه نظام کشورمان.

شاکری رفتارهای اخیر برخی نمایندگان شورای شهر در خصوص پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران را فرصتی مغتنم برای ایجاد برهم ریختگی نظم کشور دانست و گفت: پس از 30 سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی زمان آن رسیده که ابتدا بگذاریم نهادهای قانونی بررسی پرونده ها را انجام دهند و در خصوص پرونده ها با توجه به قوانین کشور اظهار نظر کنند. اظهارنظری که همه باید آن را قبول و اجرا کنیم.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با یادآوری اینکه جنجال های خبری اخیر تبعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ناخواسته ای را به ماهیت شورا و شهر تهران تحمیل کرده که به نفع مردم نبوده است، خاطر نشان کرد: نمایندگان باید به خاطر داشته باشند که منافع سیاسی، جناحی و گروهی را به عنوان یک مساله دست چندمی مدنظر قرار دهند و بکوشند کلیات شورا با قدرت منافع شهر را پیگیری کند نه منافع اپوزوسیونی که به آن تعلق دارند را پیگیر باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: