جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 شهريور 1395     
عضو شورای شهر گفت:
مناسب سازی فضاهای شهری با مديريت يكپارچه شهري محقق می‌شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مناسب سازی معابر و فضاهای شهری پایتخت برای سالمندان و معلولان و نابینایان، حق شهروندی است گفت: اولین قدمی که در این مسیر می‌توان برداشت تحقق مديريت يكپارچه شهري است و به همين منظور تمامي سازمان‌ها از جمله آب و برق و گاز بايد زير مجموعه شوراي شهر و شهرداري تهران قرار گيرند.

علی صابری، با اشاره به اینکه تا وقتي سازمان‌ها و نهادهاي مختلف به‌ صورت جزيره‌اي عمل كنند رسیدن به این مهم سخت می‌شود افزود: اگر مجموعه سازمان‌ها، موضوع‌هاي مربوط به معلولان، جانبازان و اقشار كم‌ توان را در نظر نگيرند مناسب‌سازي معابر محقق نمي‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی فضاهای شهری باید به گونه‌ای باشد که حتی اگر سالی يک معلول هم از مکانی کم تردد عبور کند خدمات مناسب سازی برای وی صورت گرفته باشد خاطر نشان کرد:. باید مناسب سازی فضاهای شهری همواره به صورت پیوسته ادامه داشته باشد.

عضو ستاد مناسب‌ سازی فضاهای شهری به احداث مجموعه‌های ورزشی و تفریحی برای معلولان در پایتخت اشاره کرد و ادامه داد: ساخت چنین مجموعه‌هایی نیاز به مصوبه شورا ندارد بلکه به اعتبار نیاز دارد تا معلولان بتوانند برای ورزش‌های عادی به همه ورزشگاه‌ها و برای ورزش خاص خودشان به ورزشگاه‌های اختصاصی در چهار نقطه شهر مراجعه کنند.

صابری همچنین به کمک دولت به سازمان بهره ‌برداری مترو اشاره کرد و ادامه داد: مناسب سازی و تجهیز ایستگاه‌های مترو برای معلولان یکی از ملزومات و یک امر حیاتی محسوب می‌شود. به گفته صابری، گرچه بیشتر ایستگاه‌های مترو برای عبور نابینایان تجهیز شده اما در این مسیر کمک دولت به سازمان بهره‌ برداری مترو می‌تواند اقدامات مهمی را ایجاد کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: