به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همزمان با اولین روز آغاز به کار ايستگاه متروي سهروردي با تأكيد بر سختي ها و مشقت هاي زياد كار در تونل ها و ايستگاه هاي مترو گفت: افتتاح اين ايستگاه و ساير ايستگاه هايي كه به بهره برداري رسيده و به بهره برداري مي رسند، نتيجه زحمات شبانه روزي و كار خستگي ناپذير هزاران کارگر و تلاش و تدبير صدها مهندسي است كه با تحمل همه اين مشقت ها و سختي ها در سه شيفت كاري در اعماق زمين هاي تهران مشغول به كار هستند.
دكتر مازيار حسيني افزود: علاوه بر انجام اقدامات تكميلي خط 3 مترو و افتتاح ايستگاه هاي باقي مانده اين خط، تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا خطوط 6 و 7 مترو را در كمترين زمان ممكن به اتمام رسانده و آن را در كوتاه ترين زمان ممكن براي استفاده شهروندان آماده كنيم.
وي با اعلام اين كه با وجود سختي ها و مشكلات موجود، خود را مسئول مي دانيم تا وظيفه اي كه مسئوليت آن را پذيرفته ايم را به بهترين شكل ممكن انجام دهيم، تأكيد كرد: در حال حاضر در زمينه ساخت خطوط مترو حدود 20 هزار نیرو كار مي كنند كه همین توفيق است كه مترو را نه تنها به پروژه اي بي نظير در تهران، بلكه به پروژه اي كم نظير در كشور تبديل نموده است.
اگر مترو نبود حركت در تهران ممكن نبود
معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مترو يك پروژه زيرساختي كلان است كه با وجود انبوه خودروهاي فرسوده موجود و انبوه خودروهاي جديدي كه هر روز به خيابان هاي شهر اضافه مي شوند، اگر وجود نداشت امكان حركت در تهران نيز وجود نداشت، اظهار كرد: روزانه بالغ بر سه ميليون نفر از شهرهاي اقماري و خوابگاهي اطراف براي كسب و كار به تهران می آیند.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه خود را به عنوان مسئول، نسبت به مردم پاسخگو مي دانيم و به عنوان نمونه، اگر قول دهيم هر ماه يك ايستگاه مترو را افتتاح كنيم اين كار را انجام داده ايم، تصريح كرد: ما متعهد شده ایم کارهایی که مسئولیت آنها به ما سپرده شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و مسائل و مشکلات را با همدلی و همکاری حل و فصل کنیم.
وی با تأکید بر این که با وجود همه مسائل و مشکلات موجود، مصمم هستیم تا کارهای پیش بینی شده در حوزه زیرساختی را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم و به این منظور از مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز کمک بگیریم، خاطرنشان کرد: چالش شماره یک شهر تهران که شهروندان تهرانی را مورد تهدید قرار داده، آلودگی هواست و مهم ترین منبع تولید آلاینده های هوا نیز خودروها هستند و به منظور مقابله با این تهدید، چاره ای جز توسعه حمل و نقل عمومی با تمرکز بر مترو نداریم.
حل مسأله آلودگی هوا در گرو توسعه مترو است
معاون شهردار تهران با اشاره به این که حل مسأله آلودگی هوای تهران در گرو توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو است، اظهار کرد: راه حل مشکل آلودگی هوای تهران در درجه اول توسعه خطوط مترو و در درجه بعد گسترش خطوط اتوبوسرانی و ساماندهی ناوگان تاکسیرانی است و تا زماني كه حمل و نقل عمومي تضمين شده فراهم نكنيم، نمي توانيم از مردم انتظار داشته باشيم به جاي وسيله نقليه شخصي خودشان از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.
دكتر مازيار حسيني با بيان اين كه در حال حاضر عمليات حفاري خطوط 6 و 7 متروي تهران با فعاليت تمام وقت هزاران كارگر و صدها مهندس كه در سه شيفت زحمت مي كشند ادامه دارد، تصريح كرد: واقعيت اين است كه توسعه مترو، نه تنها آسايش و رفاه مردم را تأمين مي كند، بلكه جان آنها را نيز نجات مي دهد.
وي در پايان با تأكيد بر اين كه افزايش «طول خطوط مترو» با افزايش «طول عمر شهروندان» نسبت مستقیم دارد، در توضيح اين موضوع خاطرنشان كرد: هر قدر شبكه مترو بيشتر توسعه پيدا كند، به نسبت بیشتر مي تواند در كاهش آلودگي هوا و انواع آلاينده هايي كه سلامت جامعه را تهديد می کند، مؤثر باشد و به ارتقاي كيفيت زندگي شهري و سلامت شهروندان بینجآمد.