جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 شهريور 1393     
به ازای خروج هر خودروی فرسوده، سالیانه یک تن از آلاینده های هوای پایتخت کاسته می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نصب و تعویض کاتالیست سی هزار دستگاه تاکسی خبر داد و گفت: ارگان های دخیل در اجرای این طرح سازمان تاکسیرانی و شهرداری هستند ضمن آن که وزارت صنایع تامین کننده کاتالیست های مورد نیاز برای نصب و تعویض بر روی خودروها است .

دکتر وحید حسینی با اشاره به تعویض کاتالیست و یا نصب آن بر روی خودروها و تاثیر آن بر کاهش آلودگی محیط زیست اظهار داشت : کاتالیست در قسمت بعد از موتور و قبل از انباری اگزوز نصب می شود که میزان آلودگی محیط زیست را به واسطه ترکیبات شیمیایی که در آن قرار  دارد کاهش می دهد .

وی در ادامه تصریح کرد : با نصب کاتالیست مواد شیمیایی موجود در داخل آن تبدیل به گازهایی بدون آلایندگی می گردد و تاثیر بسیار زیادی در الزامات استاندارد دارد و در حقیقت یکی از اصلی ترین الزامات استانداردهای یور 2 و یورو4 محسوب می شود که باید روی خودروها نصب شود .

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تاثیر کیفیت و نوع سوخت مصرفی بر روی خودروها گفت : یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند به کاتالیست آسیب برساند ، نوع و کیفیت سوخت مصرفی در خودرو است در صورتی که مواد موجود در داخل سوخت از میزان استاندارد تعیین شده فراتر برود باعث مسموم شدن کاتالیست می شود ضمن آن که کارایی کاتالیست نیز از بین خواهد رفت .

دکتر وحید حسینی در ادامه افزود : یکی از پارامترهای موثر در میزان کاهش آلایندگی محیط زیست ورود خودروهای هیبریدی و برقی به ناوگان تاکسیرانی است اما نمی توان به طور دقیق آمار و ارقام ارائه کرد که ورود این خودروها تا چه انداره می تواند در کاهش آلودگی محیط زیست موثر باشد .

وی اظهار داشت : در حال حاضر باید مشخص شود چه تعداد خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج و چه تعداد خودروی هیبریدی و برقی باید جایگزین شود زیرا به ازای هر خودروی فرسوده که از سیستم حمل و نقل عمومی خارج می شود سالیانه یک تن از انواع آلاینده های هوای تهران حذف خواهد شد .

وی با اشاره به مزیت ورود خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل گفت : سازمان محیط زیست حمایت کننده ورود خودروهای هیبریدی بوده و در حقیقت به عنوان ارگان تنظیم کننده لوایح موجود در این زمینه و تصویب آن در هیات محترم وزیران شناخته می شود .

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطر نشان کرد : هم اکنون سازمان حفاظت محیط زیست تعامل قابل ملاحظه ای را با سازمان شهرداری تهران و بدنه دولت در اجرای راه کارهایی برای کاهش آلودگی محیط زیست آغاز کرده است.

دکتر وحید حسینی در پایان تصریح کرد : این تعامل می تواند فرصت مناسبی برای دستگاه های نظارتی و اجرایی برای انجام پروژه های موفق در زمینه کاهش آلودگی محیط زیست باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: