جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 خرداد 1395     
خط قرمز شورای شهر مطالبات شهر است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، مخبر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به مطالبات شهرداری تهران از دولت‌های گذشته گفت: متاسفانه دولت‌ها حق شهر و تکلیف قانونی خود را ادا نکرده‌اند.

محسن پیرهادی در دویست‌وشصت‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری در پی ارائه گزارش رییس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت گفت: باید بدانیم در ابتدای شورا و در مراسم روز تحلیف قسم یاد کرده‌ایم که از حقوق مردم و شهر دفاع کنیم. اگر در این راستا نگاه بخشی داشته باشیم، قطعا کارمان را به درستی انجام نداده‌ایم.

وی افزود: طلب مدیریت شهری از دولت در حقیقت طلب شهر است. بی‌تردید هر نهادی که به مدیریت شهری بدهکار باشد، باید بدهی خود را پرداخت کند و پیگیری این موضوعات نیز خط قرمز ما است.

مخبر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت‌ها به شهرداری تهران گفت: این میزان بدهی می‌تواند یک‌سوم خطوط مترو فعلی را افزایش دهد. باید مطالبات شهر را به طور جدی مورد پیگیری قرار دهیم؛ چراکه حق شهر و شهروندان است.  اگر دوستان تمایلی به مقایسه میزان مطالبات در دولت‌های مختلف دارند، می‌توانند سه ساله ابتدایی این دولت را با دولت قبلی با در نظر گرفتن شرایط مورد مقایسه قرار دهند.

پیرهادی تاکید کرد: باید اعضای شورا بپذیرند که خط قرمز ما مطالبات شهر است. اگر حقوق قانونی ما پرداخت شود، قطعا نیاز نیست کارهایی که مطلوب ما نیست، انجام دهیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: