به گزارش تهرانی نیوز ، رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز با اشاره به حفاری خط ۴ مترو از بلوار رازی تا استقلال گفت: این خط دسترسی مستقیم به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را فراهم خواهد کرد و تا عید فطر عملیات حفاری آن آغاز میشود.
علی کلانتری امروز دوشنبه، ۲۱ مهر در مراسم پنجاهوپنجمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه ورود دستگاه حفار مکانیزه به خط ۳ مترو نشانهای از رشد عدالت اجتماعی و گسترش امید در زیرساختهای شهری است، اظهار کرد: خط ۳ مترو با طول ۳۴ کیلومتر راهآهن شیراز را به فرودگاه متصل میکند که ۱۲ کیلومتر آن در حال اجراست.
وی افزود: تاکنون بیش از ۳۲۰۰ متر حفاری انجام شده، ۱۴۰ کیلومتر نوار آببند داخلی تولید و به کار گرفته شده و بیش از ۴ هزار تُن فولاد مصرف شده است. در این خط، هفت ایستگاه با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد فعالاند و پروژه تا پایان سال ۱۴۰۶ یا اوایل ۱۴۰۷ به بهرهبرداری میرسد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز بیان کرد: بیش از ۴۵۰۰ نفر در چهار خط مترو شیراز مشغول کار هستند و این پروژهها علاوه بر توسعه شهری، فرصتهای اقتصادی و علمی برای جوانان فراهم کردهاند.
وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ملت ایران را ملت امید دانست و تأکید کرد: امید با کار، اقدام و حضور میدانی ساخته میشود.
شهردار شیراز نیز در این مراسم با تأکید بر حساسیت و پیچیدگی پروژههای مترویی اظهار کرد: مدیریت شهری تلاش دارد با پشت سر گذاشتن موانع، این پروژهها را بدون تأخیر پیش ببرد.
محمدحسن اسدی افزود: شرط انتخاب پیمانکار خط ۳، مالکیت دستگاه حفار مکانیزه (تیبیام) بود که با بیش از ۸ میلیون یورو خریداری و پس از مونتاژ، عملیات حفاری آغاز شد. طول دستگاه ۱۳۵ متر و وزن آن حدود یکهزار و ۵۰۰ تُن است.
شهردار شیراز تصریح کرد: حتی در شرایط سخت اقتصادی، پروژهها متوقف نشدند و امروز نیز، فعالیتها ادامه دارد.
فعالیت همزمان در چهار خط مترو
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با اشاره به فعالیت همزمان چهار جبهه کاری در پروژه مترو شیراز اظهار کرد: در هیچ کلانشهری چنین حجمی از فعالیت وجود ندارد و این اقدام حاصل تدبیر شورای ششم و مدیریت دکتر اسدی است.
رضا محمدیان افزود: دستگاه تیبیام باعث صرفهجویی چند میلیارد تومانی در هزینهها شده و برخی نگاههای سیاسی نباید تلاشهای شهرداری را تخریب کنند.
وی همچنین بر ضرورت حمایت مالی پروژهها تأکید کرد و گفت: بدون حمایت مالی، پروژههای بزرگ پیش نمیروند و عملکرد مالی در این زمینه کلیدی بوده است.
رئیس کمیسیون حملونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شیراز، شهر فرهنگ و تمدن ایرانی است و امروز با فعالیتهای گسترده عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، الگویی برای کل کشور بهشمار میرود.