جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
مهندس تشکری هاشمی از عکس دار شدن کارت‌های تخفیف‌دار مترو و اتوبوس خبر داد

 

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از عکس دار شدن کارت‌های تخفیف‌دار اعتباری مترو و اتوبوس خبرداد.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه برخلاف صحبت‌های عنوان شده از قول یکی از اعضای شورا مبنی بر عدم ارائه کارت بلیت‌های تخفیف دار به گروه‌های حمایتی اظهار داشت: از زمان شروع ثبت نام و ارائه کارت ها ده ها هزار نفر از دارندگان کارت‌های منزلت، جانبازی و معلولیت موفق به دریافت کارت‌های تخفیف‌دار شده‌اند افزود: تمامی تخفیفات ارائه شده مطابق با مصوبه شورای شهر بوده واگر اعضا مواردی را سراغ دارند که خلاف مصوبه شوار است یک مصداق را بگویند تا شدیداً برخورد شود. 

وی تصریح کرد: اگر اعتقاد اعضا بر تغییر مصوبه است تغییر مصوبه صلاحیت ما نبوده و پیشنهادات جدید را می‌توان در قالب طرح و لایحه در شورا نمود ضمن اینکه باید در نظر داشت تاکنون این مسئله مطابق با مصوبه شورا بوده است. 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه متاسفانه صحبت‌های دیگری نیز درخصوص نحوه ارائه کارت بلیت‌ها و سرگرمی شهروندان در جلسه دیروز شورا عنوان شده است افزود: هر چند در سایت معرفی شده www.eticket.tehran.ir چگونگی نحوه دریافت مشخص شده است اما باید در نظر داشت  حداقل چند ده‌ها هزار نفر که کارت‌های خود را تحویل گرفته‌اند و از تخفیفات برخوردار شده‌اند خوب متوجه شده‌اند که چه قدر تخفیف گرفته اند. 

تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه اصولاً مسائل کاری و اجرایی از جنسی نیست که تصور کنیم با طرح در رسانه اشکال آن حل خواهد شد اظهار داشت: با توجه به روابط مناسبی که میان مدیریت شهری و شورا وجود دارد این مسائل را می‌تواغن در جلسات و بازدیدها عنوان و ابهامات را برطرف نمود.

وی با تاکید دوباره براینکه نحوه ارائه تخفیفات مطابق مصوبه شورا است. افزود: تمام شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سایت معرفی شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک www.eticket.tehran.ir به سایت مصوبات شورا نیز مراجعه نمایند. هرچند معمولاً ساده ترین روش مورد استفاده شهروندان جهت کسب اطلاعات طرح سوال از مسئولین بوده است. 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به طراحی کارت‌ها به سه صورت یکساله مترو، یکساله اتوبوس و نیز کارت‌ها دو منظوره مشترک مترو اتوبوس مبالغ این کارت‌ها را در خصوص کارت‌های یکساله مترو و اتوبوس 80 هزار و دائم با کارت‌های دو منظوره 150 هزار تومان عنوان نمود افزود: امکان استفاده از کارت بلیت تک منظوره برای دارندگان کارت بلیت‌های دو منظوره و باالعکس ممنوع است. 

تشکری هاشمی با اشاره براینکه کارت بلیت‌های اقشار خاص ( جانبازان و معلولین) به صورت رایگاه خواهد بود افزود: این کارت‌ها تنها برای افراد برخورد از کارت جانبازی 25 درصد از بنیاد شهید ویا کارت های معلولیت دائم از سازمان بهزیستی صادر خواهد شد ضمن اینکه اعتبار این کارت ها شش ماهه است. 

وی با عنوان اینکه پیش بینی‌های لازم درخصوص دریافت حضوری ویا ارسال از طریق پیک برای شهروندان صورت پذیرفته تصریح کرد: مبلغ 5 هزارتومان نیز جهت صدور کارت از شهروندان اخذ می‌گردد که البته برای افراد خواستار ارسال از طریق پیک این مبلغ افزایش می‌یابد. 

تشکری هاشمی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به  تخصیص کارت‌های منزلت به تمامی بازنشستگاه بالاتر از 65 سال آیا این عمل موجب سو استفاده به کارگیری آن توسط افراد دیگر نخواهد شد به شخصی سازی کارت ها اشاره نمود وخاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری‌های به عمل امده این کارت‌ها عکس دار خواهد شد ضمن اینکه سیستم های نرم افزاری در نظر گرفته شده قادر به کنترل تخلفات خواهند بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: