جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
ترافیک پایتخت در روزهای برفی تأسف بار است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به قفل شدن تهران با اولین بارش برف، گفت: از وضعیت روز گذشته خجالت‌زده مردم تهران شدم.

اقبال شاکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به بارش برف در روز دوشنبه گفت: دو ساعت شهر تهران به طور کامل قفل شده بود.

وی با بیان اینکه اگر روزانه ۶ میلیون نفر برای فعالیت صبحگاهی در سطح شهر تردد کنند، این تاخیر دو ساله ۱۲ میلیون نفر ساعت خواهد شد، گفت: یک و نیم میلیون روز کاری از فعالیت‌های روزانه فعالین شهر ناپدید شد که می‌توانست با توسعه حمل و نقل عمومی این اتفاق نیفتد.

شاکری با بیان اینکه چرا هنوز نتوانسته‌ایم در خصوص حمل و نقل عمومی کاری کنیم، تصریح کرد: مجلس حق دارد اعضای شورا را ۲۱ نفر کند، حتی اگر ۵ نفر هم بکند جا دارد، زیرا ما نتوانسته‌ایم مشکل حمل و نقل عمومی را در این مدت برطرف کرده و هیات دولت را مجاب به پرداخت سهم خود در حمل و نقل عمومی کنیم.

وی با اشاره به جزئیات ۳ هزارمیلیارد دلار واردات ۸ ماهه نخست امسال، گفت: در این ۸ ماه ۸۰۰ تن زغال، ۳ هزار تن خاک اره، ۲۰۰ تن چوب کبریت، ۴۵۰ تن بیل، ۴۵۰ تن تشتک و ۴۰۰ تن زیپ و ... به کشور وارد شده، اما مشخص نیست، چرا این میزان ارز برای ورود اتوبوس به تهران داده نشده است.

شاکری با بیان اینکه ۳۰ درصد بودجه شهرداری به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد، گفت: اگر این بودجه در سال ۹۵ دوبرابر هم شود بدون حمایت دولت هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نیاز به عزم ملی برای حل مشکلات حمل و نقل عمومی در تهران داریم، زیرا مشکل حمل و نقل در تهران مشکل شهر تهران نیست، بلکه مشکلی ملی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: