جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
عمر برخی تاورکرین های شهر تهران بیش از 30 سال است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه سازمان استاندارد باید مشخص کند کدام یک از تاورکرین ها(جرثقیل های برجی) ایمنی لازم را دارند و می توانند کار کنند، افزود: بررسی ها نشان می دهد عمر برخی تاورکرین های شهر تهران بیشتر از 30 سال است.

مهدی چمران درباره وضعیت تاورکرین های فعال در شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه شواهد نشان می دهد برای آنکه هزینه خرید تاورکرین ارزان باشد، این تجهیزات از کشورهای منطقه خلیج فارس خریداری می شود و به دلیل سن و وضعیت آب و هوایی، اغلب بدنه تجهیزات زنگ زدند و از بین رفته اند.

چمران با تاکید بر اینکه تاورکرین ها باید استاندارد باشند، خاطر نشان کرد: سازمان استاندارد موظف است این تجهیزات را استاندارد کند و برای آنها مجوز صادر کند تا سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران بر اساس مجوزهای صادره و میزان توان و کارایی تاورکرین ها از آن استفاده کنند.

وی افزود: در زمینه ورود این تجهیزات به ایران نیز مسئولان گمرک و وزارت صنعت و معدن باید بر اساس استانداردها، مجوز صادر کنند و به همین دلیل شورای شهر به دنبال آن است که در ابتدا آمار تاورکرین های شهر تهران از سوی شهرداری مشخص شود و بعد از آن نسبت به دریافت مجوزها اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در زمینه نظارت، سازمان استاندارد باید ایمنی دستگاه ها را تائید کند و سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران نیز بر اساس این مجوزها اجازه استفاده از هر تجهیزاتی را ندهند تا بدین ترتیب استانداردها ارتقاء پیدا کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: