جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 مهر 1394     
افزایش 60 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح اجرای LEZ گفت: از آنجایی که طرح زوج و فرد برای جلوگیری از آلودگی هوا صد در صد موفق نبوده است و به دلیل آن که در سطح شهر خودروهایی وجود دارد که می توانند در این طرح تردد کنند و دارای استاندارد بالای یورو 4 باشند در این راستا شهرداری تهران در حال بررسی پروژه ای است که خودروها را براساس میزان آلایندگی در گروه و رنگ بندی مختص به خود قرار می دهد که به 4 رنگ سبز ، زرد ، قرمز و آبی تقسیم بندی می شوند و براین اساس خودروها می توانند در سطح شهر تردد داشته باشند.

ابوالفضل قناعتی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت :خودروهای قرمز خودروهایی هستند که فاقد برگه معاینه فنی هستند و سن فرسودگی آن ها زیاد است لذا این خودروها در بیشتر مناطق شهر حق تقدم نخواهند داشت بنابراین خودروهای زرد که دارای استانداردهای یورو 2 به پایین می باشند در هسته مرکزی شهر حق تردد نخواهند داشت.

 وی در ادامه افزود: لذا در این راستا خودروهای سبز که دارای استاندارد یورو 2 به بالا می باشند در محدوده طرح زوج و فرد براساس شرایط  آلودگی هوا امکان تردد ندارند و در صورتی که هوا در شرایط نامساعد قرار گیرد اجازه تردد نخواهند داشت همچنین خودروهای رنگ آبی که خودروهای برقی هستند که دارای استاندارد یورو 5 هستند که در هر وضعیتی در شهر امکان تردد آن ها امکان پذیر است. 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در تکمیل صحبت های خود در خصوص اجرای طرح LEZ  خاطرنشان کرد: هم اکنون اجرایی شدن این طرح نیازمند زمان است و ضروری است که هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری بین نهادها و سازمان ها بصورت کامل صورت پذیرد و بسترهای لازم برای اجرای آن فراهم گردد.

قناعتی با اشاره به لزوم توسعه ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر باید به سمت تغییر در شرایط فنی خودروها و تبدیل آن از خودروهای بنزینی به خودروهای هیبریدی و برقی برویم.

وی در خصوص قیمت خودروهای برقی و هیبریدی تصریح کرد: این خودروها با توجه به قیمت های بالایی که دارند استفاده از آنها توجیه اقتصادی  داشته چرا که  هزینه تولید آنها بسیار بالا است در این راستا دولت باید تدبیری اندیشه و در این زمینه سرمایه گذاری لازم کرده و به این بخش بسیار مهم و حیاتی اهمیت بیشتری دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: خودروهای برقی میتوانند بعد از 2 ساعت شارژ بین 250 تا 300 کیلومتر بدون صدا و آلودگی تردد کنند ، همچنین خودروهای هیبریدی حدود یک لیتر و نیم بنزین مصرف می کنند و حدود 200 کیلومتر نیز با برق باتری شارژ می شوند و بعد از اتمام بنزین با برق کار خواهند کرد.

قناعتی با اشاره به مزیت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدیدر سطح شهر خاطرنشان کرد: در این راستا باید زیرساخت های استفاده از این خودروها فراهم شود مانند : زیرساخت های احداث و راه اندازی جایگاه هایی برای شارژ باتری این خودروها ضمن اینکه استفاده از این خودروها آلودگی صوتی و هوا را از بین برده و  منابع فسیلی حفظ و مصرف بنزین به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به قرارداد خودروسازان داخلی با دانشگاه صنعتی شریف برای ساخت موتورهای برقی افزود: قطعا در صورت ساخت این موتورها قیمت آنها در کشور کاهش خواهد یافت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارتقاء و توسعه حمل و نقل عمومی در تهران تصریح کرد:در رابطه توسعه خطوط مترو تامین اعتبار از اهمیت بالایی برخوردار است ، در حال حاضر هر یک کیلومتر مترو حدود 100 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بردارد که ضروری است در این راستا دولت نیز به تعهدات خود عمل کند ، همچنین در برنامه 5 ساله دوم  توسعه 180 کیلومتر برای شهرداری تکلیف شده است که در این راستا  باید خط 6 و 7 را به اتمام رسانند.

قناعتی اظهار داشت: لازمه اجرایی شدن خطوط مترو داشتن اعتبار کافی است که در سال 93 و 94 این امر صورت نگرفته است ضمن اینکه می بایست سالی 30 کیلومتر در ساخت خطوط مترو پیشرفت داشته باشیم

وی تاکید کرد: امید است با حمایت دولت و تلاش بیشتر مدیران شهری حمل و نقل ایمنی را در اختیار مردم قرار دهیم و رضایتمندی شهروندان را شاهد باشیم همچنین دولت نیز پروژه عمرانی مترو را در اولویت  قرار دهد تا بتواند از طریق فاینانس این پروژه را در زمان مشخص شده به سرانجام برسانند.

وی در خصوص تاثیر توافقات بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: در صورت توافق و در صورت برداشته شدن تحریم ها می توانیم قطعات و تجهیزات را با کیفیت بیشتری به کشور وارد کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر دولت در 6 سال گذشته نه اتوبوس جدیدی را برای ناوگان اتوبوسرانی و نه پولی را برای توسعه مترو پرداخت پرداخت کرده است.

قناعتی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با اشاره به اقدامات شهرداری تهران جهت تسهیل در عبور و مرور در سطح شهر تهران پرداخت و اظهار داشت: با کمک شهرداری تهران هم اکنون 10 ران قطار به خطوط مترو افزوده شده همچنین خط 3 مترو نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس 2 کابین به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده شده است ضمن اینکه در همین راستا 7 هزار راننده تاکسی در خط سفید آموزش دیده اند همچنین 60 دستگاه اتوبوس برقی نیز به محدوده خطوط اتوبوس برقی در خیابان 17 شهریور اضافه خواهد شد.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: