جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 شهريور 1394     
ساخت و سازها به صورت پلاک به پلاک انجام می‌شود

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه سیما و منظر شهری و همینطور لایحه نما در شورای اسلامی شهر تهران برای حفظ معماری ایرانی و اسلامی در سطح شهر تصویب شده است.

اقبال شاکری ، درباره جایگاه معماری ایرانی اسلامی در شهر تهران اظهار داشت: به خاطر اهمیت این موضوع در شروع دوره چهارم کمیسیون جدیدی به نام معماری و شهرسازی از کمیسیون عمران و توسعه شهری جدا و مستقل شده است.

وی ادامه داد: وسعت این کار آنقدر زیاد است که علیرغم کارهای صورت گرفته هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

شاکری افزود: در پایتخت ساخت و سازها به صورت پلاک به پلاک انجام می‌شود و طرح کلان شهری نداریم و حداکثر کاری که انجام شده است راسته‌سازی در حوزه‌های اداری و تجاری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه نقشه شهری در حوزه معماری ایرانی - اسلامی در شهر دیده نمی‌شود، گفت: در حال حاضر سیما و منظر شهر مشخص نیست.

شاکری یادآور شد: برنامه‌ریزی شهری و معماری شهری جزو عناصر اصلی است و هر فردی که در سطح شهر زندگی می‌کند هر لحظه با آن سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه لایحه سیما و منظر شهری و همینطور لایحه نما در شورای اسلامی شهر تهران برای حفظ معماری ایرانی و اسلامی در سطح شهر تصویب شده است، گفت: تا کنون یک سری پهنه‌بندی‌هایی را انجام داده‌ایم ولی این پهنه‌بندی‌ها فقط ارتفاع را در نظر گرفته است و هیچ برنامه‌ریزی شهری در مورد انجام معماری ایرانی و اسلامی نداشته‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: از بالا که به شهر نگاه می‌کنیم تهران را مجموعه‌ای ناهمگون از انواع و اقسام ساخته‌های پلاکی مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در نیمه دوم شورا یکی از اولویت‌های ما علیرغم حمل و نقل عمومی، بافت‌های فرسوده، مسائل زیست محیطی باید فیزیک شهر باشد که در این حوزه مغفول مانده‌ایم و باید هر چه سریعتر در این زمینه شروع به کار شود.

شاکری بیان داشت: به نظر بنده کمیسیون معماری و شهرسازی محور حفظ معماری ایرانی و اسلامی است و باید انقلابی در این کمیسیون اجرا شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: