جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 اسفند 1402     
آنروا: چندین سال زمان می‌برد تا غزه بار دیگر به جای امنی بدل شود

آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی‌ موسوم به آنروا هشدار داد چندین سال طول می‌کشد تا نوار غزه بار دیگر به مکان امنی بدل شود.

به گزارش ایسنا، آنروا می‌گوید حملات رژیم صهیونیستی باعث شده تا ۲۳ میلیون تن آوار و مهمات منفجر نشده در سراسر غزه باقی بماند که این خود به تهدیدی برای آینده این باریکه بدل می‌شود.

به نقل از شبکه خبری یورونیوز، دفتر هماهنگی کمک رسان سازمان ملل نیز می‌گوید نیروهای کشف و خنثی سازی مین هم اکنون در حال بررسی و ارزیابی تهدید مواد منفجره و آموزش به سکنه غزه درباره این خطرات هستند.

این دفتر همچنین می‌افزاید تلاش‌های این گروه به دلیل محدودیت‌ها در واردات تجهیزات خنثی سازی مین و الزامات مجوز برای استقرار پرسنل متخصص با مشکل مواجه شده است.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد عملیات کنونی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه هم باعث تعداد تلفات غیرمنتظره و بی‌خانمانی بیش از ۱.۵ میلیون نفر شده و هم تخریب جدی و گسترده زیرساخت‌ها را در پی داشته است.

درحالیکه رژیم صهیونیستی به بمباران بی‌امان باریکه غزه ادامه می‌دهد، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که بیش از ۱۵۰ هزار ساختمان و منزل مسکونی تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

آنروا: چندین سال زمان می‌برد تا غزه بار دیگر به جای امنی بدل شود

در سراسر غزه، مناطق مسکونی تخریب و آوار بدل شده و مدارس و دانشگاه‌ها تخریب شده، مسیرها قابل استفاده نیستند و خدمات آب و سایر زیرساخت‌ها نیز دیگر فعال نیستند.

سازمان ملل می‌گوید فعالیت اقتصادی در باریکه غزه و در تمامی بخش‌های آن متوقف شده بجز خدمات محدود غذایی و درمانی و تاثیر این جنگ بر رفاه مردم غیرقابل ارزیابی است.

بدتر از همه این است که بسیاری از خسارات ناشی از عملیات نظامی متعدد قبلی اشغالگران در نوار غزه، بدون بازسازی باقی مانده است.

علاوه بر زیرساخت‌ها و مکان‌ها، خانواده‌ها و محل اسکان آنها نیز تخریب شده، هزاران نفر برای بقیه عمر با جراحات این جنگ زندگی می‌کنند و اردوگاه‌های چادری در رفح که خیلی‌ها به آنجا گریخته‌اند، برای مدت‌ها باقی می‌مانند.

آژانس‌های امدادی همچنین درباره تاثیر شدید جنگ بر سلامت جسمی و روانی فلسطینیان هشدار داده‌اند.

همزمان با افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای آنکه اجازه ورود کمک‌ها را به غزه بدهد، سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از نیم میلیون سکنه غزه با قحطی روبه‌رو هستند.

همچنین، تخمین زده می‌شود که ۱۷ هزار کودک فلسطینی یا بی‌خانمان و آواره هستند یا از والدین خود جدا افتاده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز بارها درباره ضرورت یک آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه تاکید کرده و بار دیگر بر درخواستش از طرف‌های درگیر در غزه برای توقف جنگ اصرار ورزیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: