جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 بهمن 1402     
دستورالعمل جدید ممنوعیت استفاده از تلفن همراه برای مدارس در انگلیس

 به مدارس در انگلیس دستورالعمل های جدیدی برای جلوگیری از استفاده از تلفن همراه در طول روز داده شده است.

به گزارش ایسنا، دولت این کشور گفته است که این اقدام بخشی از طرحی برای «به حداقل رساندن اختلال و بهبود رفتار دانش‌آموزان در کلاس‌های درس است.»
 
این سازمان همچنین افزود که بسیاری از مدارس قبلاً استفاده از تلفن‌ همراه‌ها را ممنوع کرده بودند و این تغییر یک رویکرد ثابت را تضمین می‌کند.
 
این دستورالعمل تقریباً سه سال پس از آن ارائه شد که دولت این کشور برای اولین بار خواستار ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس شد.
 
«جیلیان کیگان»، وزیر آموزش انگلیس در این باره به بی‌بی‌سی گفت که در حال حاضر تصویر متفاوتی در مورد سیاست استفاده از تلفن همراه در مدارس وجود دارد، به طوری که برخی از مدارس اجازه استفاده از تلفن همراه را در زمان استراحت می دهند و برخی دیگر ممنوعیت مطلق دارند.
 
وی همچنین می‌گوید مدارس می‌توانند به دانش‌آموزان اجازه دهند تلفن‌ همراه‌های خود را در اختیار داشته باشند، اما فقط به شرطی که در طول روز هرگز از آنها استفاده نشود.
 
به گزارش بی بی سی، در این دستورالعمل آمده است که مدارس وظیفه قانونی دارند تا از رفاه دانش آموزان اطمینان حاصل کنند و توقف استفاده از تلفن همراه در طول روز برای اطمینان از اینکه معلمان می توانند برنامه درسی را ارائه دهند، «ضروری» است.
 
همچنین به معلم‌ها نیز یادآوری شده که آن‌ها می‌توانند دانش‌آموزان را به منظور کشف وسایلی که در مدارس ممنوع هستند، طبق قوانین بررسی کنند.
 
در همین حال اخیرا یونسکو، آژانس آموزش، علم و فرهنگ سازمان ملل متحد گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده بیش از حد از تلفن همراه با کاهش عملکرد آموزشی مرتبط است و سطح بالای استفاده از صفحات نمایش تأثیر منفی بر ثبات عاطفی کودکان دارد.
 
این سازمان اعلام کرد که درخواست برای ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند پیام روشنی را ارسال می‌کند که فناوری دیجیتال به عنوان یک کل از جمله هوش مصنوعی، باید همیشه تابع «دیدگاه انسان محور» آموزش باشد و هرگز جایگزین تعامل چهره به چهره با معلمان نشود.
 
یونسکو به سیاستگذاران در مورد استقبال نادرست از فناوری دیجیتال هشدار داد و استدلال کرد که تأثیر مثبت آن بر نتایج یادگیری و کارایی اقتصادی می‌تواند اغراق‌آمیز باشد و فناوری جدید همیشه بهتر نیست. همه تغییرات به منزله پیشرفت نیستند. فقط به این دلیل که کاری را می‌توان انجام داد، به این معنی نیست که باید انجام شود.
 
با حرکت بیشتر یادگیری به‌صورت آنلاین به‌ویژه در دانشگاه‌ها، یونسکو از سیاست‌گذاران خواست که از «بعد اجتماعی» آموزش که در آن دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش حضوری می‌بینند، غافل نشوند. در این بیانیه آمده است: کسانی که به تشدید انفرادی شدن آموزش اصرار می‌کنند، ممکن است مفهوم آموزش را متوجه نشده باشند.
 
«ادره آزوله»، مدیرکل یونسکو در این باره گفت: استفاده از تکنولوژی باید برای افزایش تجارب یادگیری و برای رفاه دانش آموزان و معلمان باشد، نه به ضرر آنها. ارتباطات آنلاین جایگزینی برای تعامل انسانی نیست.
 
یونسکو در این گزارش گفت که کشورها باید اطمینان حاصل کنند که اهداف و اصول روشنی دارند تا مطمئن شوند که فناوری دیجیتال در آموزش مفید است و از آسیب به سلامت و یادگیری دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: