جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 بهمن 1402     
رئیس‌ جمهور آفریقای جنوبی: آزادی ما در گرو آزادی فلسطینی‌هاست

 رئیس جمهوری‌ آفریقای جنوبی گفته که اکثریت مردم این کشور به همراه دولت و حزب حاکم «کنگره ملی آفریقا» از تلاش مردم فلسطین برای آزادی حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سیریل رامافوسا، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در جمع طرفداران فوتبال در بازی «فوتبال برای بشریت» بین تیم‌های فلسطین و آفریقای جنوبی در کیپ تاون گفت: ما از اظهارات نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید کشورمان که به ما گفت و آموخت که آزادی ما تا زمان آزادی فلسطین کامل نخواهد شد، پیروی می‌کنیم.
 
به نقل از خبرگزاری آناتولی، رامافوسا همچنین ادامه داد: آفریقای جنوبی تا زمانی که آزادی فلسطین تحقق نیابد، به طور کامل آزاد نخواهد شد. آزادی ما در گروی آزادی فلسطینی‌هاست.
 
وی افزود: ما در کنار فلسطین هستیم و از تلاش مردم فلسطین برای تحقق آزادی حمایت می‌کنیم. به همین دلیل است که مساله فلسطین را به دیوان بین‌المللی دادگستری ارجاع دادیم.
 
آفریقای جنوبی میزبان تیم ملی فلسطین در کیپ تاون برای یک بازی دوستانه بود. این بازی یک به هیچ به نفع تیم میزبان پایان یافت.
 
بازی دوستانه بعدی به نام «کاپ آزادی» قرار است در ۱۸ فوریه ۲۰۲۴ در همین مکان برگزار شود.
 
اواخر ۲۰۲۳، آفریقای جنوبی پرونده‌ای را در متهم کردن رژیم صهیونیستی در عدم پایبندی به کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد.
 
این دادگاه در حکم موقت خود در ژانویه ۲۰۲۴، دادخواهی آفریقای جنوبی را قابل قبول دانست و به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و تلاش‌هایی را برای اطمینان از ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: